«روزی به یاد ماندنی با مجید عمیق»

جشن کتابخوانی مرکز شماره 42 کانون استان تهران با حضور مجید عمیق مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمو‌‌می ‌اداره کل کانون استان تهران حضور مجید عمیق؛ مترجم با سابقه‌ کانون  در جمع اعضای نوجوان مرکز 42 با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد.
عمیق که با دست پر به مرکز آمده بود، تعدادی از کتاب‌های ترجمه خودش را به اعضا هدیه داد و به سوالات آنها پاسخ گفت. او با اشاره به اینکه کودکان دیروز از وسایل و تکنولوژی امروزی بی‌بهره بودند، علاقه کودکان هم‌ نسل خودش را به مطالعه بسیار بیشتر از بچه‌های امروزی دانست. او برای مخاطبان از خاطرات کودکی خودش گفت و علاقه‌اش به مطالعه را در آن دوران و با وجود امکانات کم مالی، بسیار زیاد توصیف کرد.
او از اعضا خواست: «حتما ساعاتی از شبانه‌روز را به دور از تکنولوژی و تنها با کتاب بگذرانید و با این شیوه اطلاعات خود را گسترش دهید.»
در این نشست صمیمی اعضا از اولین آثار عمیق، سابقه کار و دلیل ورودش به دنیای ترجمه پرسیدند. این مترجم کانونی ضمن پاسخ به سوالات اعضا، تلاش کرد روحیه جستجوگری را در آنها تقویت کند.
در ادامه بروشورهایی با مضمون روش صحیح مطالعه میان اعضا توزیع شد و پس از گرفتن عکس یادگاری برنامه به پایان رسید.
گقتنی است مرکز فرهنگی هنری شماره 42 ظرف پنج سال گذشته موضوعات علمی را به عنوان سرفصل فعالیت‌های خود برگزیده‌است و دعوت از این مترجم بنام نیز در همین راستا صورت گرفته بود.
از دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته کتاب و کتابخوانی، اجرای مسابقه‌ای برای مربیان حوزه 3 در وبلاگ کتابخوانی بود. مربیان این امکان را داشتند تا با مراجعه به وبلاگ hamanyaremehraban.blogfa.com فرصتی برای مطالعه یافته و در مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.