کانون استان تهران مدیرکل جدید خود را شناخت

مراسم تودیع علی گنج‌کریمی و معارفه رضا قمرزاده مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران در سالن غدیر مجموعه آفرینش های فرهنگی هنری حجاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان تهران علیرضا حاجیان‌زاده؛ مدیرعامل کانون در این مراسم از زحمات علی گنج‌کریمی طی ده ماه گذشته مدیریت استان تشکر کرد و وی را مشاوری امین به حساب آورد.

حاجیان‌زاده با ذکر این مطلب که خداحافظی گنج‌کریمی از کانون به خواست خودش بوده و از چند ماه پیش مطرح شده اشاره کرد:‌ «امیدوارم انتقال از پستی به پست دیگر برای ایشان ارتقاء و پیشرفت را نیز به همراه داشته باشد و در زندگی دنیوی و اخروی‌شان نیز تاثیر مثبت بگذارد.»

مدیر‌عامل کانون در ادامه اهمیت استان تهران را از دو منظر مورد بررسی قرار داد و گفت: «از منظر کمی، تهران استانی است که تعداد کثیری از مراکز را تحت پوشش دارد و این اهمیت کار را بیشتر می‌کند. همچنین ویژگی‌های پیچیده فرهنگی و کیفیت کار نیز  بسیار مهم است . کار فرهنگی در تهران سخت و پیچیده است و به تلاش و جدیت ویژه نیاز دارد. در این استان باید از همه ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی کار فرهنگی و هنری استفاده کنیم.»

وی همچنین نزدیکی استان تهران را به ستاد کانون یک نقطه مثبت دانست و گفت: «استان تهران باید کار مراکز را محور قرار دهد. همه توجه و تمرکز خود را معطوف مراکز کند. همچنین باید هویت ستادی استان تهران تقویت شود. این هویت به بافت کارشناسی قوی استان تهران، توان پشتیبانی از مراکز و حرکت‌های بزرگ و موج آفرین در سطح استان برمی‌گردد.»

مدیر‌عامل کانون، رضا قمرزاده را نیز چهره‌ای دوست داشتنی و آشنا در کانون معرفی کرد که توانسته است طی ده ماه حضور خود در حراست تحولات بسیاری را در حوزه کاری خود ایجاد کند.

حاجیان‌زاده گفت: «آقای قمرزاده از چهره‌‌های فرهنگی هستند که به اقتضای فضای کانون مسولیت دفتر حراست را پذیرفتند. شعار ایشان حراست از فرهنگ و هویت معنوی و روش ایشان ترویج خوبی‌ها و امر به معروف بوده‌است.»

علیرضا حاجیان‌زاده مدیر ‌جدید استان تهران را خوش اخلاق و مدبر دانست و ارتباط مناسب با بدنه و ستاد، پر تحرک بودن، پرهیزکاری، تدین و متشرع بودن را از ویژگی‌های بارز او دانست.

علی گنج‌کریمی نیز در این مراسم طی سخنانی از مدیر‌عامل کانون تشکر کرد و از اخلاق، حسن خلق و سعه صدر او قدردانی کرد.

قدردانی دوم گنج کریمی از همکاران استان تهران بود که در طی زمان مدیریت او از هیچ کمکی دریغ نکرده و به مدیریت استان در به دوش کشیدن بار سنگین مسئولیت یاری رساندند.

وی همچنین از رضا قمرزاده؛ مشاور مدیر‌عامل و مدیرکل جدید کانون استان تهران نیز برای پذیرفتن این مسئولیت تشکر کرد و افزود: «کار در استان تهران کار ساده‌ای نیست و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. او برای قمرزاده در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

گنج کریمی همچنین از خانواده خود نیز به پاس همراهی‌هایشان قدردانی کرد و در پایان یاری همکاران خارج  از استان که وی را برای ماندن ترغیب می‌کردند پاس داشت. او رفتن خود را به دلیل اصرار استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمان دانست.

مشاور مدیر‌عامل و مدیر‌کل استان تهران رضا قمرزاده نیز در ادامه‌ی این مراسم به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا شعری را به خاندان عصمت و طهارت تقدیم کرد، سپس با زبانی تمثیلی از ویژگی‌های رود سخن گفت و افزود: «تا زمانی که وجود همه خادمین و دوستداران این نهاد  از سرچشمه کانون ارتزاق می‌کند این رود همیشه جریان دارد. پس آقای گنج کریمی نیز نرفته است و همچنان همراه ماست.»

او در ادامه گفت: «هر وقت در جمهوری اسلامی پستی به شما دادند، خداوند را شکر کنید که توفیق خدمت یافته‌اید و وقتی پستی را واگذار کردید، باز هم شاکر باشید که از بار مسئولیت رها شدید.»

مدیرکل استان تهران از علیرضا حاجیان‌زاده نیز به دلیل حسن اعتمادشان قدردانی کرد و ضمن تشکر ویژه از علی گنج‌کریمی، پیشاپیش از همراهی همکاران استان تهران نیز تشکر کرد.

قمرزاده در پایان از همکاران مجموعه حراست کانون نیز تشکر کرد و یادآور شد با نگاه ارزشی همه ما حراستی هستیم.

در پایان لوح تقدیر علی گنج‌کریمی و حکم رضا قمرزاده توسط مدیر‌عامل و معاون فرهنگی کانون به آنها اهدا شد.

متن لوح تقدیر علی گنج‌کریمی بدین شرح است :

برادر گرامی جناب آقای گنج کریمی

با سلام

سال‌ها فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در سمت مدیریت استان تهران فرصت خوبی بود که با تلاش‌های صمیمانه به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم خدمت نمایید و حال که در پی خدمات صادقانه‌تان این امانت را به فرد دیگری می‌سپارید، وظیفه خود می‌دانم از همه تلاش‌ها و زحمات شما تقدیر و تشکر بنمایم.

از خداوند متعال عزت، سلامت و توفیق روز افزون جنابعالی و خانواده محترمتان را مسئلت دارم.

 

متن حکم رضا قمرزاده نیز بدین شرح است :

برادر گرامی جناب آقای رضا قمرزاده

با سلام

نظر به تعهد، شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی که سالیان متمادی در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی حوزه کودک و نوجوان از مدیران موفق و توانمند بوده‌اید، به موجب این حکم به سمت مشاور مدیر‌عامل و مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان تهران منصوب می‌شوید.

امید است با توکل به خداوند متعال و پیروی از رهنمودهای مقام رهبری (مدظله العالی( در کیفیت بخشی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری استان تهران و ایجاد ارتباط با مدارس به منظور فراهم نمودن امکان بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان استان از محصولات کانون و شناسایی و جذب کودکان و نوجوانان مستعد برای عضویت در مراکز، همچنین ایجاد ارتباط متقابل میان بخش‌های حوزه ستادی و مراکز فرهنگی هنری، با هماهنگی استانداری محترم و تعامل و همکاری با مسئولین دستگاه‌های ذیربط در استان تهران اهتمام داشته باشید.

توفیق شما را در انجام این مسئولیت از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

 

سپس همکاران استان تهران با مدیرکل پیشین و فعلی خود و نیز علیرضا حاجیان‌زاده و محسن  فضلی عکس یادگاری انداختند.

این مراسم از ساعت 10:30 تا 12 روز یکشنبه 23 آذر به طول انجامید.