آثار برگزیده اعضای مکاتبه­ ای به چاپ می ­رسند

نشست اعضای مکاتبه ­ای مرکز آفرینش ­های ادبی تهران با حضور دویست کودک و نوجوان صاحب ‌قلم و برخی از والدین و مربیان مراکز در سالن غدیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران رضا قمر‌زاده‎‎؛ مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان در این نشست ضمن تشکر از والدین و مربیان اعضا خاطرات کودکی و نوجوانی خویش را نیز مرور کرد و عدم توجه کافی به ادبیات و شعر و قصه را در آن سال ­ها یادآور شد. وی همچنین به اجرای طرح «سفر بر مدار مهتاب» در نخستین سال‌ های مدیریتش اشاره کرد که فعالیتی شبیه به کار مکاتبه در کانون بوده ­‌است.
مدیرکل استان تهران فضای فعالیت بخش مکاتبه ­ای کانون را بسیار قابل توجه دانست و عنوان کرد: «بخش مکاتبه ای کانون با احترام به همه نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان میدان را به خود بچه‌ها می ‌دهد که دست به قلم شوند. این کار فرصتی ایجاد می ‌کند تا کودکان و نوجوانان بهتر دیده شوند و مکنونات قلبی ‌شان را به راحتی بیان کنند.»
قمرزاده یکی از دستاوردهای بخش مکاتبه ­ای را ظهور و بروز استعدادهای اعضا دانست و نقش مربیان را حمایت و هدایتگری در این مسیر به حساب آورد.
مشاور مدیرعامل در ادامه از مخاطبان خواست انتظارات خویش را نیز از بخش مکاتبه ­ای بیان کنند و از گروه کارشناسی ادبی خواست برای چاپ آثار برگزیده اعضای مکاتبه ‌ای هر چه سریع ­تر اقدام نمایند.
فاطمه طارمی: کارشناس مسئول آفرینش ­های ادبی در این برنامه گزارشی کوتاه از روند فعالیت­ بخش مکاتبه ‌­ای ارائه کرد و با بیان اینکه واحد ادبی در طی سال بیش از 430 نامه را پاسخ می­ دهد، پاسخگویی الکترونیک را شیوه ای قابل قبول برای ارسال به موقع و مطمئن نامه­ ها محسوب کرد و از راه ‌اندازی این بخش خبر داد.
وی ادامه داد: «نام همه کسانی که برای مرکز نامه ارسال کرده ­اند در وبلاگ آفرینش­ ها هست و تاریخ ارسال پاسخ نیز قابل رویت است. آغوش بخش مکاتبه ­ای به روی همه علاقمندان باز است و ما منتظر رسیدن نامه ­های بسیار و آثار بچه ‌ها هستیم.»
پخش گزارش تصویری از فعالیت ­­های بخش مکاتبه ­ای، معرفی وبلاگ و پاسخگویی الکترونیکی و قرائت اثر توسط شش عضو فعال از دیگر بخش ­های اصلی برنامه بود.
همچنین مریم محمدخانی، یکی از اعضای قدیمی بخش مکاتبه ‌ای که امروز به عنوان یکی از فعالان حوزه ادبیات مطرح و شناخته شده‌است به‌ همراه مربی پاسخگویش محبوبه عطاءاللهی میهمانان ویژه برنامه بودند که از خاطرات سال ­های نه چندان دورشان برای مخاطبان صحبت کردند.
گفت و ­گوی اعضا با مربیان پاسخگوی کنونی، مهرنوش قربانعلی، آزاده جعفری و سمیرا قیومی نیز پایان بخش برنامه بود و مخاطبان در این قسمت دغدغه­ ها، نیازها و انتظاراتشان را با پاسخگوها در میان گذاشتند.
اجرای موسیقی زنده توسط اعضا و گرفتن عکس یادگاری، دیگر بخش برنامه‌ ها در این روز بود.
نشست اعضای مکاتبه ­ای آفرینش ­های ادبی ساعت 14 تا 16:30 روز چهارشنبه 24دی در سالن غدیر مجموعه آفرینش ‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شد. این نشست در سال ‌های پیش به صورت دوسالانه اجرا می ­شد و در سال 93 به عنوان نشستی سالانه برپا شد.