«نی‌نی اخازه و مداد قرمز»

نمایش «نی‌نی اخازه و مداد قرمز» به کارگردانی مریم خاکسار تهرانی؛ مربی مسئول مرکز 33 کانون استان تهران در بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، مریم خاکسار تهرانی با تئاتر «نی‌نی اخازه و مداد قرمز» به سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.
نمایش نی‌نی اخازه داستان سه کودک را بازگو می‌کند که خودشان را به شکل پدر و مادرشان در آورده و به خیابان آمده‌اند. آنها درباره اتفاقاتی که در خانه برایشان رخ داده‌است، فرافکنی می‌کنند و دیالوگ‌های برقرار می‌کنند تا اینکه از کار خود پشیمان می‌شوند و به قالب اصلی‌شان برمی‌گردند.
خاکسار تهرانی؛ مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 33 استان تهران، سال‌ها کار با کودک و نوجوان را تجربه کرده است. او با اشاره به محوریت حقوق کودک و احترام به مقام کودک در این نمایش می‌گوید: «موضوع نی‌نی اخازه در رابطه با نوع رفتار والدین با کودکان در خانواده است و تأثیری که از این شیوه‌های برخورد در کودکان به وجود می‌آید را بررسی می‌کند.»
تئاتر «نی‌نی اخازه» با نقش‌آفرینی رضا بهرامی، محمد نوحیان و مهدی داودی و نویسندگی کاوه مهدوی، توسط گروه 27 آبان از یکم تا دوازدهم بهمن در بخش خیابانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا در می‌آید.
گفتنی است مریم خاکسار مدتی قبل نیز به خاطر شرکت در جشنواره بین‌المللی مهرجان نیابولیس و اجرای نمایش خیابانی «دنیای کودکانه ما» مورد تقدیر رایزن فرهنگی ایران در تونس قرار گرفت.
نمایش «دنیای کودکانه ما» به کارگردانی حامد زارعان، چهار اجرا در شهرهای نابل و صفاقس داشت و منجر به تبادل و تعمیق روابط فرهنگی- هنری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور تونس گردید.