ارزش­های انقلاب هرگز کهنه و قدیمی نمی­شوند

علیرضا حاجیان زاده در جمع مدیران، کارکنان ستادی و کارشناسان و اعضای مراکز استان تهران از عهد و پیمان محکم و ناگسستنی فرزندان این نسل با آرمان­های ارزشمند انقلاب اسلامی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران روز ششم بهمن 93، زمانی برای تجدید میثاق خانواده کانون با آرمان­های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود. بر همین اساس بیش از سی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 3 استان به همراه مربیان و کارکنان ستادی و مدیر کل استان در کنار مدیرعامل و هیئت همراه وی با حضور در صحن مرقد مطهر امام، زیارتنامه خوانی، نثار تاج گل، ادای احترام و اجرای برنامه­هایی ویژه، سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
مدیرعامل کانون در این مراسم ضمن اظهار خوشنودی از حضور و اشتیاق اعضا خطاب به آنان گفت: «شما امروز برای تجدید عهد و پیمان به محضر امام بزرگوار و معمار انقلاب (ره) آمده­اید. این در شرایطی است که شما به دلیل شرایط سنی در معرکه انقلاب نبوده­اید اما با جان و دل با آن مانوسید، چرا که ارزش­های انقلاب هرگز کهنه و قدیمی نمی­شوند. همان­گونه که شهدای ما همیشه زنده ­اند و هرگز نمی­ میرند.»
علیرضا حاجیان زاده ضمن اشاره به اینکه محبت حضرت رسول اکرم (ص) در قلب همه ما جای دارد، انقلاب را در قلب مردم نیز زنده دانست و ادامه داد: «امروز به محضر امام بزرگوار و معمار کبیر انقلاب رسیده­ ایم و می­ گوییم: ما فرزندان انقلاب آمده­ ایم تا عشق و محبت­ مان را به شما اعلام کنیم. ما بر سر پیمان خود هستیم و با رهبر انقلاب نیز پیمان می­ بندیم که همواره همراه انقلاب باشیم. ما با این اقتدار گام­ های محکمی بر ­می داریم و در برابر شیاطین و دشمنان اسلام می ­ایستیم.»
اجرای سرود و قرائت بیانیه نیز از دیگر بخش­ های اصلی این برنامه بود که توسط اعضا اجرا شد. متن بیانیه به شرح زیر است:
در جاهلیت قرن بیستم، نهضت تو بعثتی بود، برای کاشتن بذر ایمان، اعتماد، آزادی و استقلال در ذهن و دل امت اسلام.
صدایت، فریادی بود علیه بت‌ های جدید و مشرکان این روزگار!
و کلامت « آیه » هایی که در « حرا » ی خودسازی بر دلت تابیده بود.
امت در ایران انصار تو بودند که نزول و آمدنت را به « یثرب انقلاب » انتظار می‌کشیدند.
انتظار به سر آمد. از مهر بدر سیمایت در افق ایران تابید و در قبای بهشت زهرا، نماز عشق خواندی و هفتاد هزار شهید گلگون کفن در آن روز به تو اقتدا کردند.
و بدینگونه ولایت تو بر مومنان در شکل نظام اسلامی تحقق یافت و پیامت نافذ، سخنت الفت‌آور و خانه‌ات قبله دل‌ها شد.
مدینه انقلاب، پیام تو را به خارج از مرزها صادر کرد. قبایل و احزاب، برای خاموش ساختن این نور، ائتلاف کردند. حسینیه جماران مسجد مدینه انقلابمان بود و امت تو مهاجران و انصاری بودند که بارها با تو بیعت کردند.
دریغا که دیگر خطبه‌ های رسول انقلاب به گوش نمی رسد.
اینک آن صندلی که بر آن می ‌نشستی و موعظه می‌کردی و رهنمود می‌دادی، در فراق تو همچون « ستون حنانه » ناله سر می ‌دهد. دیگر « بلال » پس از تو اذان عشق نمی ‌گوید و سایه دستانت بر سر ما چتر نورانی نمی ‌شود.
ما شیفتگان، پنجه نیاز به صریح کلامت می ‌افکندیم. پای پنجره ولایت تو دخیل می ‌بستیم و از کرامت تو درد بی دردی خود را شفا می‌گرفتیم.
و تو ما را به جانشین خلفی سپردی که در سایه ‌سار محبت ولایتش ما را به منزل مقصود می‌ رساند.
ای عزیز! ... ای یوسف سفرکرده !
ما یعقوب ‌وار چشم انتظار فرج هستیم.
ای روح قدسی! ای جان جان ‌ها، ای جلوه آرمان ‌ها، ای عصاره پیدا و پنهان‌ ها!
سایه پر مهر الهی بودی که بر سرمان سایه عزت افکندی‌!
نوحی بودی، منجی ما در طوفان‌ ها!
ایوبی بودی، صبر آموز امت در بال‌ ها!
یعقوبی بودی، الهام بخش شکیبایی در فراق یوسف‌ های جهاد و شهادت، ابراهیمی بودی که ما را آیین « تبرداری » و « بت‌ شکنی » آموختی. خود تبرزن توحید بودی، رهبری بودی که راه سعادت را به رهروان می ‌آموختی.
اینک مرقد پاک تو پناهگاه دل‌ های داغدار و جان ‌های بی ‌قرار و چشم‌ های اشک‌بار است و سخنانت نه تنها در صحیفه نور بلکه در صفحه جان هر شیفته صادق و با معرفت است، که قدر آن گوهر تابناک را می‌ شناسد.
حال ما نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی از همه نوجوانان ایران عزیز آمده‌ ایم تا با تجدید پیمان با شما بگوییم ما فداییان رهبریم و پشتیبان ولایت و چند کلامی از نور سخنان رهبر فرزانه را بلند سر دهیم که :
(( این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.
آمریکا و اسرائیل منفورترین رژیم در میان مسلمانان هستند.
ما استقلال و آزادی را ارزان به دست نیاورده ‌ایم و  می‌ خواهیم آن را حفظ کنیم.
دهه فجر عیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم و طغیان را قطع کرد.
وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب ما بوده ‌است.
انقلاب بزرگ ما در میان همه خصومت ‌ها راه دشوار خود را با اقتدار و صلابت طی می ‌کند.
ما میراث بزرگ امام خمینی (ره) و همه ارزش‌ ها و اصول آن را حفظ خواهیم کرد.))
                                                                                      از بیانات رهبر معظم انقلاب
رضا قمرزاده، مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان تهران نیز در حاشیه این مراسم طی گفت­ و­ گویی با سایت­ های خبری و روابط عمومی استان عنوان کرد: «در مسیر رشد فرزندان انقلابی­مان همسو با امام، نکاتی وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. یک نکته مربوط به حرکت­ ها و مراسمی است که انقلاب سبب تولدشان بوده­ است. مثل نماز جمعه، 22بهمن و... که حرکت هایی نمادین و لازمه هر انقلاب هستند و علامت شان حضور بچه ­ها در صحنه است.»
مدیر کل استان ضمن بیان اینکه این برنامه­ ها نمایانگر شکوه، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی هستند، افزود: «اما در کنار آن­ها باید سیره حضرت امام (ره) را نیز به بچه ­ها شناساند. بچه­ ها باید بدانند امام یک شبه امام نشد و از کودکی و نوجوانی روحیه انقلابی را در خود رشد داد. چنانکه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ­ای (مدظله العالی) فرموده ­اند: این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.»
مراسم تجدید میثاق با آرمان­ های امام راحل(ره) با تقدیم شاخه ‌های گل به ضریح مطهر، توسط اعضا به پایان رسید. این برنامه از ساعت 10 تا 11 صبح روز ششم بهمن به طول انجامید.