کد خبر: 242527
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
بازدید 2038
روش بینا‌نهادی در طراحی و اجرای ایده‌های مدیرکل استان

روایت مدیر کل از چرایی بازدیدهای مدیران ارشد شهری در این روزهای کانون استان

این روزها کانون استان تهران شور و حال عجیبی دارد. از برپایی نمایشگاه آثار برگزیده‌ی سال 93 اعضا گرفته تا میزبانی از مدیران ارشد شهری با هدف پیوند کانون با نهادهایی که می توانند در جهت اهداف بلند کانون استان همراه آن باشند. رضا قمرزاده مدیرکل استان هم، در طراحی ایده‌هایش و اجرای آن‌ها هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد و برای برطرف کردن موانع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مراکز استانش هوشمندانه با نهادهای مرتبط ارتباط خوبی برقرار می‌کند. دعوت از فرماندار استان تهران و معاون استاندار آقای عیسی فرهادی وحضور ایشان در استان تهران و بازدید مفصلش از فعالیت‌های استان هم در راستای همین روش گفتگوی بینا‌نهادی رخ داد. اینک دیدگاه مدیرکل استان  را در مورد این میزبانی، چرایی و اهداف آن بخوانید:
 
رضا قمرزاده پس از بازدید مشاور استانداراز کانون پرورش فکری استان تهران، ضمن تشکر ازبازدید  وی گفت: با توجه به پیشینه آقای فرهادی در حوزه فرهنگی که شنیده بودم ایشان یک انسان خوش فکر و با ذوقی در حوزه ادب هستند. باید بگویم بازدید ایشان از کانون به بنده ثابت کرد که آشنایی خوبی دارند علاوه بر این خوش ذوق و علاقه‌مند هستند. فرماندار در یک شهر کد خدا و پدر همان شهر است در واقع در فراز و نشیب شهر، همه چشم شان به پدر خانواده است گاهی اوقات کمبودها آنقدر زیاد است که نمی شود کاری کرد. درایت  پدر خانواده موجب می‌شود که کمبود‌ها کمتر دیده شود درایت در کنار مدیریت احترام انگیزش.
رضا قمرزاده در ادامه گفت : حضور  فرماندار درکانون  برای ما ارزشمند است، چرا که جنبه های معنویی والایی داشته و باعث دلگرمی مربیان ما می‌شود. ما می‌خواستیم امسال کار جدیدی انجام دهیم و برنامه‌ی فصل تابستان استان را افتتاح کنیم، به خودم گفتم چه کار جدیدی انجام دهیم که مربیان با دلگرمی به سراغ تابستان و اوقات فراغت بچه ها بروند. به عقیده من فرماندار شهر نقش پدر همان شهر را دارد.  برای همین پدر شهر را دعوت کنیم. امسال به امید خدا، مربیان ما سال متفاوتی خواهند داشت. اگر مربیان ما بتوانند همسو با دغدغه‌های رهبر و رییس جمهور پیش بروند وهمان طور که رئیس جمهوری با شعار امید و اعتدال راه را ادامه می ‌دهد، مربیان به  بچه ها همین پیام ها را به خوبی منتقل کنند که در نهایت آرامش عمومی  به خانواده ها داده شود.
 من معتقدم نفس حضور فرماندار در رسیدن به آرامش در خانواده به ما کمک می کند.
ما صد و چهل و چهار هزار و هشتصد عضو داریم، و این اعضای ما را دویست و پنج مربی در سه حوزه ادبی، هنری و فرهنگی آموزش می‌دهند.  شصت و چهارمرکز داریم به همراه  پنجاه مرکز آموزش زبان داریم.
با این وجود یکی از ویژگی‌هایی که کانون را از مدرسه متمایز می کند این است که اعضای کانون با میل و رغبت، کانون را  انتخاب می کنند، و در این انتخاب اجباری وجود ندارد. گاهی ما باید بچه ها را بعد از ساعت کاری‌تان حتی از کانون بیرون کنیم در حالیکه تقاضا از جانب خانواده ها  بسیار زیاد است. مخصوصا تابستان امسال مطمئنا امکانات و مکان‌های ما جوابگوی خانواده‌ها نخواهد بود. ما با همین مراکزی که داریم، اگر نیروی بیشتری برای همکاری داشته باشیم می توانیم پنجاه هزار عضوجدید را جوابگو باشیم. اما امکان جذب نیرو به ما داده نشده است. وبه دلیل کمبود نیرو  مجبور شدیم مراکز را تک شیفت کنیم . این را هم باید گفت که  خوشبختانه رابطه خوبی بین کانون و آموزش و پرورش وجود دارد نه تنها در تهران بلکه در همه‌ی استان‌ها همچنین پیگیرهای استانداری موجب دلگرمی ما و مربیان شده است و این ارتباط و هم افزایی از این پس نیز ادامه خواهد داشت.