کد خبر: 244387
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
بازدید 1493
نشست انجمن «شعر و داستان دختران» برگزار شد

نشست انجمن «شعر و داستان دختران» دوشنبه (5مرداد) در مرکز 25 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان تهران، این نشست با حضور 50 نفر در دو بخش «آموزشی» و «نقد و بررسی گروهی اعضا و نقد و تحلیل کارشناس برنامه» برگزار شد.
در این انجمن ضمن مرور مباحث آموزشی چهار نشست گذشته شامل ترکیب‌سازی، ارتباط کلمات و محتوا، محورهای همنشینی و جانشینی و چگونگی رسیدن به شعر از جمله‌های متعارف و اتفاق‌های روزمره و برجسته‌سازی در شعر به مبحث تخیل در شعر نیز پرداخته شد.
 همچنین این نکته مهم عنوان شد که ممکن است متنی علیرغم داشتن وزن، قافیه، واج‌آرایی و آهنگین بودن که موجب می‌شود با کلام معمول فرق داشته باشد، در تقسیم‌بندی میان نظم و شعر همچنان «نظم» نامیده شود، بنابراین باید به تفاوت «شعر» و «نظم» نیز توجه داشت.
گفتنی است، در نشست انجمن «شعر و داستان دختران» به صورخیال نیز پرداخته شد و از میان انواع آن تشبیه، استعاره، نماد، اسطوره، حس‌آمیزی، تشخیص و پارادوکس دو مورد «تشبیه» و«استعاره» همراه با نمونه شعر برای حاضران مرور شد.
براساس این خبر، زهرا طالبی از مرکز 25، آناهیتا ایلخانی از مرکز 27، زینب صادقپور از مرکز 2، الهام عیوضی از شهرقدس، الناز مهدی‌پور از مرکز 10 و حانیه ناصرپور از مرکز 8 آثار خود را در زمینه شعر و داستان قرائت کردند.
لازم به ذکر است، در هر نشست انجمن براساس مباحث آموزشی تمرینی کارگاهی برای اعضا توسط کارشناس در نظر گرفته می‌شود. در این نشست مهسا پورپناهی از مرکز 2 و آتنا کیانی از مرکز 8 از میان اعضا انتخاب شدند و هدایایی از سوی کارشناس انجمن حمیدرضا شکارسری گرفتند.
در انجمن «شعر و داستان دختران» حمیدرضا شکارسری شاعر و منتقد، مهدی محمدیان کارشناس ادبی، اعظم نوروزی، هادی ملکی، رامین غلامحسین‌نژاد از مربیان ادبی، فهیمه کمتر، تینا صادقی و مهرانگیز اخوی از مسوولین و مربیان فرهنگی حضور داشتند.
اجرای این نشست به عهده مهرنوش قربانعلی بود.