کد خبر: 251906
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
بازدید 3200
نیایش سمیعی برگزیده یک مسابقه نقاشی شد

انتخاب مقاله منیژه حاتمیان، آماده‌سازی مرکز فیروزکوه برای دهه فجر و اجرای طرح سلامت مادران و فرزندان از اخبار مراکز به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، بازتاب اخبار مراکز 20، 27 و فیروزکوه:
 
مرکز 20
 
مقاله منیژه حاتمیان، مربی نقاشی مرکز فراگیر 20 با موضوع «نقاشی نابینایان» توسط هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر انتخاب شد.
 
همچنین نیایش سمیعی عضو مرکز 20 و هنرجوی این مربی در مسابقه نقاشی «هم‌کلاسی سلام» یکی از 6 نفر برگزیده (بدون درنظر گرفتن رتبه) معرفی شده است.
 
50 اثر برگزیده این مسابقه به زودی در نمایشگاهی با حضورخالقین آن به نمایش درمی‌آید.
 
منیژه حاتمیان مربی نقاشی مراکز 20، 11 و 35 است.
 
مرکز فیروزکوه
 
مرکز فیروزکوه در راستای برنامه‌های شهرستانی و استانی برنامه‌ریزی شده امسال علاوه بر نمایشگاه مرتبط با دهه فجر و آثار اعضا، همه روزه پذیرای دانش‌آموزان از مدارس شهرستان است.
 
از 12 تا 22 بهمن ماه، دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی قبلی و اعلام به مدارس به مرکز آمده و در کارگاه‌های مختلفی زیرنظر مربیان مشغول فعالیت‌های مرتبط با این روزهای مرکز خواهندشد.
 
کارگاه‌های نقاشی، ادبی و ایستگاه شعارنویسی از جمله برنامه‌های مرکز است. موضوعات پیشنهادی استان در بخش‌های ادبی، هنری، موضوعات آزاد و مسابقات شهرستانی با توجه به شرایط و گروه سنی بچه‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.
 
اکران فیلم‌های کوتاه و انیمیشن‌های مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی پایان بخش برنامه‌های روزانه مرکز در این ایام است.
 
مسوولین شهرستان نیز در نخستین روز دهه فجر (12بهمن) مهمان کانون فیروزکوه هستند.
 
مرکز 27
 
در آستانه سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مرکز27 ویژه برنامه‌ای با عنوان «طرح سلامت مادران و فرزندان» با پایگاه سلامت دلگشا به مدت دوماه آغاز کرد.
 
در راستای این برنامه مادران با کلاس‌های مختلفی چون مراقبت‌های مربوط به کودکان، مشاوره، مشکلات جسمی و روحی مادران و فرزندان و غیره آشنا می‌شوند.
 
درخلال برنامه فعالیت‌های فرهنگی چون برپایی کلاس‌های اوریگامی و تاثیرتربیتی قصه برکودکان و نوجوانان توسط مربیان مرکز سارا مستغنی و نرجس حق‌شناس هرهفته به صورت مرتب به اجرا درمی‌آید.
 
هدف از برپایی این برنامه آگاهی دادن و خدمات در راستای بالابردن سطح سلامت فکری و جسمی کودکان و والدین است.
 
مرکز 40
 
شهرداری منطقه 5 از مرکز فرهنگی هنری 40 دعوت کرد تا با قبول غرفه، فعالیت‌های فرهنگی و کارهای دست‌ساز اعضای مرکز با محوریت دور ریختنی‌ها را در جشنواره «روز بدون زباله سازمان پسماند شهرداری» به نمایش بگذارد.
 
پس از هماهنگی‌های لازم (3بهمن) به مدت یک هفته با حضور میترا مهندس‌سامانی مربی مسوول مرکز و مربیان فرهنگی ساغر لطفی‌نژاد و مهناز حبیبی و اعضای فعال دختر و پسر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرکز و معرفی و فروش دست سازهای اعضا و مربیان با محوریت خلاقیت با دورریختنی‌ها در این جشنواره برگزار شد.
 قصه‌گویی و آموزش اوریگامی نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز بود.

  800 دانش‌آموز از مدارس شهر تهران در این رویداد حضور داشتند.

 همچنین 3ماکت معرفی کتاب اعضا انتخاب و به آن‌ها جایزه‌ای تعلق گرفت.