کد خبر: 252085
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
بازدید 3477
معرفی برنامه‌های متنوع مراکز در دهه فجر/1

مرکز 30، 2، اندیشه، فیروزکوه و اسلامشهر 1 به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، بازتاب اخبار مراکز:  
مرکز 30
 
ساخت کلیپ «پروانه‌های تپه پرنور» در مرکز 30 کلید خورد. هدف از ساخت این کلیپ، ارتقای فرهنگ عمومی محیط زیست از طریق هنر است.
 
کلیپ به کارگردانی حسین ستوده‌نیا با مجوز استان از 8 بهمن با همکاری مرکز 30 آغاز شده است.
 
برای ساخت این کلیپ چند جلسه تست مختلف از اعضا گرفته شد و در نهایت 16 نفرانتخاب شدند. سپس جلسات توجیهی برای والدین برگزار گردید.
 
مراحل تمرین گروه نیز در مرکز انجام می‌شود.
 
همچنین نمایشگاه «شکوه اقتداروامنیت» از 12 تا 30 بهمن ماه با ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرکز 30 اجرا می‌شود.
 
این نمایشگاه در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی برای مدارس واعضا مرکز  دردو شیفت صبح و عصر اجرا خواهدشد.
 
در نمایشگاه اقتدار و امنیت کشور و همچنین توان‌مندی‌هایی که در طول 38 سال پیروزی انقلاب اسلامی در سایه پرتو ولایت به دست آمده برای بازدیدکنندگان به نمایش در آمده است.
 
در فضاسازی مرکز یگان‌های نظامی تحت امر فرمانده کل قوا متشکل از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی، شخصیت برجسته نظامی سردارسلیمانی که با اقتدار از مرزهای میهن حفاظت می‌کند و اکبر ناظمی  عکاس و روایت‌گر دوران پیروزی انقلاب اسلامی معرفی شده‌اند.
 
معرفی شهرموشکی نماد قدرت و اقتدار میهن، کتاب با عنوان «آدرس انقلاب» و «گنجینه کتاب» که معرفی کتاب‌های انقلابی اختصاص دارد نیز بخش دیگر نمایشگاه است.
 
همچنین وقایع روزهای انقلاب، توان‌مندی‌ها و دستاوردهایی که بعد از انقلاب توسط دانشمندان ایرانی به دست آمده، آثارمربیان هنری شرکت کننده در ورک‌شاپ نقاشی خط و آثار نقاشی اعضا کلاس‌های هنری مرکز به نمایش درآمده است.
 
اجرای مسابقه حلقه‌های تلاش، فضاسازی کلی مرکز با سه نماد پرچم، گل لاله، پرنده، پخش کلیپ و سرودهای انقلابی، برگزاری کارگاه ادبی، برگزاری نقاشی
 
دیواری، کتاب‌سازی، ساخت کتاب‌های انقلابی توسط اعضا، کارگاه ماسک‌سازی و برگزاری جشن انقلاب و اهدا جوایز به اعضا فعال از دیگر برنامه‌های تدارک دیده به شمار می‌آید.
 
مرکز2
 
هم‌زمان با سال‌ روز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشوردر 12 بهمن، این مرکز پذیرای 70 نفر از دانش‌آموزان و معلمان دبستان پسرانه استقلال بود.
پس از آشنایی اعضا با کتاب‌خانه و فعالیت‌های کانون هر دانش‌آموز یک کتاب را مطالعه کرد.
 
ازبرنامه‌های اجرایی نیز می‌توان به شرح وقایع دوران انقلاب، شرکت دانش‌آموزان در مسابقه «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد»، قصه‌گویی مربی مسوول مرکز با عنوان «بیگانه‌ای در مزرعه» با مضمون اتحاد وهم‌دلی، پخش چند انیمیشن شاد و مهیج و بازدید از نمایشگاه اعضا اشاره کرد.
 
همچنین یک‌شنبه 11 بهمن، پانزده عضوخردسال کلاس نقاشی به همراه والدین از سیرک عقاب بوستان ولایت بازدید کردند.
 
این برنامه با هدف ایجاد اوقاتی شاد برای کودکان تدارک دیده شده بود.
 
مرکز اندیشه
 
مربیان واعضای مرکزاندیشه به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی را درنظر گرفته‌اند.
 
بازدید مدارس از مرکزاندیشه از 12 تا 21 بهمن هرروز با دعوت از دانش‌آموزان مدارس یاس، قلم، کمیل و حر، فضاسازی و برپایی نمایشگاهی از آثار اعضا با توجه به دهه مبارک فجر، معرفی شخصیت امام خمینی (ره)، رهبر کبیرانقلاب وشهید بهشتی، معرفی 37 دستاورد انقلاب اسلامی به اعضا و مخاطبان به منظور گرامی‌داشت تلاش مسوولین نظام جمهوری اسلامی ایران، اجرای مسابقه حضوری با عنوان «باغچه انقلاب» با توجه به وقایع تاریخی و حساس که زمینه پیروزی را فراهم کردند.      
 
تشکیل کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، تهیه پانل روز شمار انقلاب ومعرفی به اعضا ودانش‌آموزان، اجرای کارگاه کارت پستال سازی با محوریت نگاه به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های مرکز اندیشه محسوب می‌شود.  
 
همچنین دومین روز دهه فجر (13بهمن) با بازدید گروهی از کارشناسان استان تهران در مرکز اندیشه همراه بود.
 
در این بازدید صدیقه اطهری و الهام دارابی کارشناس فرهنگی، عذرا امامی کارشناس هنر و آزاده جعفری کارشناس ادبی حضور داشتند.
 
مهین وزیری مربی مسوول مرکز درباره فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی مرکز به منظور دهه فجر توضیحاتی ارائه داد.
 
مرکز فیروزکوه
 
این مرکز نخستین روز دهه فجر (12بهمن) را با حضور دانش‌آموزان دو پایه چهارم و پنجم آغاز کرد.
 
بازدید از نمایشگاه، اجرای برنامه و مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با این روزها و فضاسازی‌های تجسمی و تصویری از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه‌های اجرا شده در سال‌ روز ورود امام خمینی (ره) به ایران در مرکز بود.
 
همچنین فرماندار شهرستان فیروزکوه و هیات همراه از نمایشگاه و فعالیت‌های انجام شده بازدیدی داشتند.
 
مرکز اسلامشهر1
 
  
این مرکز به منظور تجلیل از مقام عظیم امام خمینی (ره) و ورود امام راحل به کشور دوشنبه (12بهمن) با حضور مهمانانی و جمعیتی از اعضا نوجوان در سالن آمفی تئاتر شهیدفهمیده مراسمی را با عنوان «یادمان انقلاب» برگزار کرد.
 
همچنین هم‌زمان با ورود رهبرکبیرانقلاب اسلامی ایران، ساعت 9 و نیم زنگ انقلاب در مرکز اندیشه به صدا در آمد که با فریاد «لبیک یا خمینی» همراه بود.
 
نمایش فیلم عمار و پخش کلیپ ورود امام خمینی (ره)، اجرای سرود انقلابی به صورت دسته جمعی توسط گروه سرود کودکان، اجرای سرود انقلابی «ایران ما»، معرفی واقعه و رویدادهای انقلابی، وقایع 12 بهمن1357 و ورود امام خمینی (ره)، اجرای نمایش عروسکی به صورت نمایش خلاق با موضوع پیروزی، برگزاری مسابقه شعرنویسی و شعرخوانی و اهدای جوایز از جمله برنامه‌های این مرکز محسوب می‌شود.