کد خبر: 252329
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
بازدید 6189
فعالیت درخشان مراکز کانون استان تهران در دهه فجر/2

به مناسبت ایام مبارک دهه فجر مراکز کانون استان تهران با فعالیت‌های متنوع میزبان مخاطبان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، بازتاب اخبار مراکز 38، 39، 6، 2، 32، 14، 41، 27، 43، پارچین و اسلامشهریک:
 
مرکز 38 
 
با فرا رسیدن دهه مبارک فجر شور انقلابی در این مرکز دمیده شد. مرکز 38 مطابق با اهداف فرهنگی و تربیتی کانون برنامه‌هایی را همراه با فضاسازی متناسب با دوران انقلاب برای اعضا تدارک دیده است که مفاهیم گسترده‌ای چون معرفی شخصیت‌های انقلابی، شناخت زندگی انسان‌های فداکار انقلاب در قالب  کوچه‌های عاشقی همراه با مسابقه و سرگرمی را در بر می‌گیرد.
 
علاوه بر اعضا، مربیان این مرکز به میزبانی مدارس رفته و پذیرای آنان در کارگاه‌های فرهنگی و هنری هستند.
 
مرکز 38 هر روز با یک ویژه برنامه و متناسب با روز شمار انقلاب اسلامی از 12 بهمن ماه شروع به کار کرده است.
 
در کنار فعالیت‌های ویژه این ایام نمایشگاهی از آثار اعضای کلاس‌های مستمر هنری نیز در این مرکز برپا شده است.
 
اعضای فعال مرکز در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم در افتتاحیه نمایشگاه حضور داشتند و مشوق دوستان خود برای حضور در مراسم بودند.
 
این نمایشگاه هم‌زمان با پیروزی انقلاب 22 بهمن به کار خود خاتمه خواهد داد.  
 
مرکز 39
 
این مرکز با اختصاص یک پانل به اعضا گروه سنی «ج» جشن انقلاب را با تکنیک کلاژ و پاستل با نگاهی ویژه و راهنمایی مربیان فرهنگی با عنوان « جشن انقلاب درمحله ما» به تصویر کشید.
 
14 بهمن نیز در راستای اجرای برنامه‌های دهه فجر مربیان مرکز39 مهمان پیش‌دبستانی ولیعصر بودند. این برنامه با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با مفاهیم انقلاب برگزار شد.
 
مربیان حاضر ابتدا درباره پیروزی انقلاب سخن گفتند. سپس قصه گویی و تصویرسازی قصه توسط دانش‌آموزان انجام گرفت. کارگاه پرچم سازی و نمایش انیمیشن از تولیدات کانون نیز از برنامه‌های دیگر این روز است.
 
مرکز 6
 
این مرکز ایام دهه فجر را با برنامه‌های متنوع آغاز کرد. از ویژه برنامه‌های مرکز نواختن زنگ انقلاب در تاریخ 12 بهمن با ورود دانش‌آموزان مدرسه «مفتح» بود. 60 دانش‌آموزان در برنامه حضور داشتند.
 
حضور دانش‌آموزان تا 21 بهمن ماه در مرکز 6 با عنوان «من یک انقلابی هستم» برنامه‌ریزی شده است. در جریان این طرح دانش‌آموزان با اتحاد و هم‌دلی مردم در ایام انقلاب و آرمان‌های انقلابی یعنی هم‌دلی، هم زبانی، اتحاد، عدالت و فداکاری آشنا شده و در کارگاه «نقاشی» و «اوریگامی» حضور می‌یابند و به قصه‌ای با مضمون انقلاب و اتحاد برای نابودی ظلم گوش می‌دهند و با مفاهیم انقلابی جمله‌سازی می‌کنند.
 
از دیگر برنامه‌های این مرکز جشنواره «ژله‌های رنگی» با طرح پرچم بود که اعضای دختر مرکز به شکل گروهی در آن شرکت کردند.
 
همچنین به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی  اعضا در کارگاه تمبرسازی حضور داشتند و تمبر یادبود ساختند.
 
کارگاه ادبی با عنوان «یک تصویر یک روایت» و شعارنویسی بر روی غار تنهایی شاه نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این مرکز محسوب می‌شود.
 
مرکز 2
 
ویژه برنامه‌ای به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15 بهمن در این مرکز با حضور 50 نفر از اعضا برگزار شد.  
 
در این جشن مسابقه ادبی «من ایرانی‌ام»، سرود «ای ایران ای مرز پرگوهر» و مسابقه «ایران آباد من» اجرا گردید.  
در پایان به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.
 
همچنین در این روز چهار نفر از اعضای کلاس ادبی متشکل از لیلا و مهسا مددی، حدیث عادلی و سودا سلمان‌زاده در برنامه «دیدار با شاعر» مریم اسلامی که در مرکز 15 برگزار شد شرکت کردند.  
 
مرکز 32
 
نمایشگاه آثار اعضای این مرکز 12 بهمن به مناسبت ایام دهه فجر آغاز شد و تا 22 همین ماه ادامه دارد.
 
در این نمایشگاه آثار اعضای کلاس‌های فرهنگی، ادبی، خوشنویسی، نقاشی، سفال که در راستای انقلاب اسلامی، موفقیت‌های آن و تداوم انقلاب اسلامی در معرض نمایش قرار داده شده.
 
همچنین به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی مراسمی با حضور 100 عضو کودک و نوجوان دختر و پسر در مرکز 32 برگزار گردید.
 
برنامه با قرائت قرآن توسط زینب انوری آغاز شد و با قصه‌گویی عضو نوجوان سارا عسگری‌راد و شعرخوانی زهرا عسگری‌راد مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی ادمه یافت. 
 
در بخش دیگر برنامه دو عضو مرکز کیمیا حاجی‌محمدی و تینا فتح‌الهی یک متن ادبی با نام «قدم به قدم تا انقلاب اسلامی» را خواندن و تعدادی از اعضای کودک پسر سرود «ایران ما» را اجرا کردند.
 
در ادامه اعضای نوجوان طه فتح‌الهی، محمد حیدری، مهدی ناظم‌الحسینی، مهدیه محمدی‌راد نمایشی طنز درباره خاندان پهلوی اجرا کردند.
 
خاطره‌گویی مربی مسوول مرکز از دوران انقلاب اسلامی و اهدای جایزه به برندگان مسابقات کتاب‌خوانی، شعار امروز ایران، نشریه دیواری دهه فجر و اعضای فعال از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
 
همچنین سی عضو مرکز 32 به همراه مربی مسوول و مربیان فرهنگی با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
 
سپس حاضران به مزار شهدای انقلاب اسلامی رفتند و در ادامه به یاد نقش آفرینی هنرمندان کشور در قطعه هنرمندان حضور پیدا کردند.
 
مرکز 14
 
این مرکز 15 بهمن زنگ انقلاب را در فضای پارک جهان‌پناه طنین‌انداز کرد.
 
برنامه «به رنگ فجر» با هدف پاس‌داشت و زنده نگه داشتن واقعه تاریخی دهه فجر برای گروه سنی (الف، ب، ج) دختر و پسر مرکز برگزار شد.
 
 در این کارگاه که بیش از 60 کودک و نوجوان حضور داشتند بچه‌ها با شنیدن خاطرات و قصه‌هایی انقلابی دست به فعالیت دسته جمعی نقاشی رولی با موضوع انقلاب زدند.
 
 اعضا با این حرکت نو و ابتکاری انقلاب را با ملموس‌ترین شکل کهن حس کردند.
 
مرکز 27
 
این مرکز طی ویژه برنامه‌ای به مناسبت دهه فجر مسابقه دارت وطناب کشی را در سرای محله جابری برگزار کرد. در این مسابقه 15 نفر از اعضای دختر شرکت کردند و موفق شدند بر سرای محله جابری پیروز شوند.
 
مرکز اسلامشهریک
 
به یاد 15 بهمن، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسلامشهریک مراسمی را با عنوان «انقلاب اسلامی، عزت و آزادگی» را با حضور تعداد زیادی از اعضای کودک و نوجوان در سالن آمفی تئاتر شهید فهمیده برگزار کرد.
 
نمایش فیلم با محوریت دهه مبارک فجر، پخش فیلم عمار، معرفی وقایع 15 بهمن 57 ، اجرای سرودهای انقلابی، روز شمار انقلاب، نمایش عروسکی و نمایش خلاق با مشارکت حضار، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس، برپایی کارگاه نقاشی با عنوان «سرود پیروزی» از برنامه‌های این روز است.
 
مراسم غبارروبی مزار شهدای امامزاده قاسم چهاردانگه و تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان نیز توسط مرکز اسلامشهریک اتفاق افتاد.  
 
مرکز پارچین
 
برنامه‌های این مرکز به مناسبت دهه فجر در سه بخش برگزار خواهدشد.  
 
 افتتاح نمایشگاه آثار اعضا در مرکز پارچین هم‌زمان با 12 بهمن با حضور60 نفر برگزار گردید.
 
برنامه با خواندن دکلمه‌ای در مورد ورود امام خمینی (ره) توسط فاطمه مرادقلی از اعضای نوجوان دختر آغاز شد. نصب جملاتی از امام خمینی (ره) بر روی درخت انقلاب برنامه دیگر این روز بود.  
 
افتتاحیه نمایشگاه نیز توسط یکی از والدین صورت گرفت.
 
پس از بازدید از نمایشگاه، مسابقه «خوشنویسی یا بدنویسی؟» بین اعضای کودک و والدین آن‌ها صورت گرفت که در پایان به نفرات برتر به رسم یاد بود هدایایی اهدا شد.
 
بخش دوم برنامه‌ها با عنوان «بادبادک‌های عجیب وغریب» ویژه روز نیروی هوایی 18 و 19 بهمن با همکاری مدارس و مجتمع فرهنگی پارچین برگزار خواهد شد.
 
برگزاری جشنی با عنوان «من و فجر و کشورم» در روز 21 بهمن بخش سوم این برنامه‌ها است.
 
مرکز 43
 
ویژه برنامه‌های دهه‌ فجر در این مرکز هم‌زمان با آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی آغاز گردید.
 
برپایی نمایشگاه، اجرای برنامه‌هایی چون دعوت از مدارس، معرفی شخصیت، بحث کتاب «زمستان سبز»، مسابقه «پرچم» براساس کتاب «پرچم ایران ما ازآغاز تا امروز» آشنایی با نمادهای انقلاب اسلامی نمادهایی چون لاله، پرنده، پرچم، دیو و فرشته، قصه‌گویی کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» با محوریت ظلم وظلم ستیزی و حضور اعضا در برنامه رصد خورشید از برنامه‌های تدارک دیده شده توسط مرکز 43 محسوب می‌شود.
 
 اجرای برنامه قصه‌گویی در مدرسه علامه توسط سه تن از قصه‌گویان بین‌المللی و پذیرش 100 نفر از دانش‌آموزان جهت حضور در برنامه ویژه قصه‌گویی 27 بهمن از جمله محورهای برنامه دهه فجر دراین مرکز است.  
مرکز 41
 
دانش‌آموزان همه روزه در ایام دهه فجر در برنامه «زندگی، صلح و عشق» در این مرکز حضور دارند.
 
حاضران پس از شرکت در برنامه‌ها درباره نقشه و پرچم ایران متن کوتاهی نوشته وبه بهترین آن‌ها یادبودی اهدا می‌شود. سپس دانش‌آموزان در یک کارگاه هنری شرکت می‌کنند.
 
جشن پیروزی انقلاب نیز 15 بهمن با حضور اعضای مرکز برگزار شد. اجرای سرود با موسیقی زنده توسط اعضا، نمایش خلاق و مسابقه از بخش‌های این جشن بود.
 
همچنین این مرکز نشستی را بین اعضا برگزار کرد تا اعضا نوجوان به عنوان یک نماینده مجلس مشکلات نوجوانان را شناسایی و راهکار خلاق ارائه کنند.
 
هدف این برنامه آشنایی اعضا بانظرات موافق و مخالف و راهکارهای ارائه شده و پذیرفتن نظرات در گروه است.
 
ساخت ماکت نقشه ایران و برافراشتن پرچم ایران دروسط آن ویژه برنامه دیگری است که مخاطبان از آن استقبال کردند و از برداشت خود قطعه‌ای می نویسند.