کد خبر: 255793
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
بازدید 1465
با یاران وفادار می‌توان دنیا را تکان داد

مراسم تکریم از رضا قمرزاده دوشنبه (3خرداد) در سالن کنفرانش شماره 1 برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، این مراسم با پخش کلیپی از فعالیت‌هایی که با حضور رضا قمرزاده در طول مدیریتش رقم خورده بود آغاز شد.
سپس نسرین ذوالقدر مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری اسلامشهریک، به نمایندگی از مراکز کانون، متنی را با این مضمون خواند: «صبح سپیده دم از ازل با آفرینش کائنات آغاز گردید و آنچه با قلم تقدیر بر دیباچه‌ی هستی نقش بست واژه‌ی انسان بود. آدمی خلق شد و مفتخر به شاگردی از مکتب والای پروردگار، انسان پا به کره خاکی نهاد اما خداوند بدون رهنما در این کره خاکی رها ننمود بلکه پیامبرانی را برای هدایت آن‌ها فرستاد و این انسان بود که با پیروی از این راهنمایان راه سعادت خویش را در پیش گرفت.
سلام، سلامی به بلندای عشق
استاد کائنات که در این کارخانه ساخت، مقصود عشق بود و جهان را به بهانه ساخت.
جناب آقای قمرزاده: در مقام شما چه می‌توانیم بگوییم که اقیانوسی از لطف و رحمت را به رگ‌های خسته و کوفته‌مان جریان دادید، با این عمر کوتاه خاکی، قادر به جبران الطاف شما نیستیم، پس دست به دامان ذات کبریایی دراز می‌کنیم و از درگاهش می‌خواهیم تا پاسخ‌گوی این همه لطف، از روی عنایت خویش باشد. از درگاه ایزدمنان دوام عزت و سلامت، تداوم حضور و تاثیر شما بزرگوار در راستای دستیابی به اهداف عالیه تربیتی، ارتقای کیفیت سطح فرهنگی کودکان و نوجوانان را مسئلت دارم. هیچ گاه خاطره‌ی تلاش‌های بی‌وقفه، پی‌گیری و سخت کوشی شما را در ابعاد مختلف (مدیریتی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی) از یاد نمی‌رود و امیدواریم که در آینده نیز از حضور پرشور شما بهره‌مند و برخوردار باشیم شور شیرین خاطرات تلاش‌های شما که همواره اثر قدم‌های پشتکار و همت شما بر آن موج می‌زند به یادگار خواهد ماند و این باقیات صالحات چون چراغی فرا روی زندگی و آینده و فردای شما خواهد بود که «بقیه‌الله خیرلکم» لطف حق، یار و ساقی کوثر یاور شما باشد قدم نهادن در مسیر فرهنگ و هنر، علاوه بر عزمی برخواسته از تعهد و ایثار، قدم‌هایی محکم و استوار، بصیرتی دین مدار و پرعیار می‌طلبد. دلسوزی، تلاش و کوشش بی‌نظیر حضرت‌عالی در تعلیم و تربیت و انتقال معلومات و تجربیات ارزشمند در کنار برقراری رابطه صمیمی و دوستانه با همکاران و ایجاد فضایی دلنشین برای خدمتی پرنشاط‌ ‌تر، حقیقتا قابل ستایش است. تجربه، بودن با شما طراوت روحمان را افزود و شمیم شور و شعورتان فضای کانون را آکنده ساخت، سالم و سلامت و پایدار باشید، و بر شما جناب آقای سلیمانی سلام عرض می‌کنیم به طراوت گل‌های نرگس خوش آمدید».
در ادامه سودابه فلاحیان کارشناس مسوول فرهنگی، به نمایندگی از حوزه کارشناسی استان تهران، سخن گفت: شما صحبت‌های آموزنده‌ زیاد داشتید و ما را بیشتر به خدا نزدیک کرده‌اید. همیشه به انسجام سازمانی تاکید کردید. از اهالی استان تهران با عنوان «اورانیوم غنی» شده یاد کرده‌اید. از ما خواستید تفکر سیستمی داشته باشیم. برایمان با ارزش بود دین و باورمان را به کارمان گره زدید. همیشه یادآور می‌شدید می‌توانیم بهترین کارها را برای بچه‌ها انجام دهیم. از شما سپاس‌گزاریم.
سپس حسن صفدریان سرپرست معاونت مالی و اداری، به نمایندگی از حوزه ستاد از تلاش رضا قمرزاده در طول مدیریت وی و عملکرد ایشان تشکر و قدردانی کرد.
وی تاکید کرد: به دلیل نوع کار، بیشتر با ایشان در ارتباط بودم و او در کمال صداقت و درست‌کاری کار خود را انجام می‌داد. قمرزاده در شرایط نابه سامانی به لحاظ تغییر مدیریت به استان تهران آمد و با سعه صدر و آرامش کار را جلو برد.
صفدریان یادآور شد: از قمرزاده درس‌های زیادی گرفتیم و او ویژگی‌های برجسته زیادی داشت.
در ادامه صدیقه حسن‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، توضیح داد: حضرت سه ویژگی را برای یک مقام مسوول توصیه می‌کنند. نخست ذهن اندیشمند و متفکر، دوم زبان گویا و برنده و سوم داشتن دلی پرجرات.
وی با این توضیح که صحبت کردن درباره رضا قمرزاده کار بسیار سختی است، تصریح کرد: از ایشان درس زندگی گرفتیم. او مطالعات و دانش‌ خود را به زبان ساده و قابل درک بیان می‌کرد. قمرزاده مدیری است صاحب سبک، فکر و اندیشه.
سرپرست معاونت فرهنگی با بیان این که قمرزاده همیشه در برخورد با همکارانش سعه صدر داشت افزود: او رنج، سختی و دشواری‌هایی که در اداره با آن مواجه بودیم به جان می‌خرید. ایشان روحی بلند و جاری دارند و این دو ویژگی را به مجموعه منتقل کردند. همه ما اتفاق نظر داریم او بر دل‌ها حکومت کرد و مهربانی ایشان آگاهانه و از سرانتخاب بود. قمرزاده همیشه همراه و مشوق بوده و هست و به دیگران انگیزه می‌دهد. ایشان مدیری خلاق و ایده‌پرداز هستند و امیدوارم هرجا هستند موفق باشد.
در ادامه محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران، تصریح کرد: تمام خاطرات نسبت به او خیر و مثبت است. از این که خاطرات خوبی از مدیرتان در ذهن دارید خرسندم.
وی با بیان این که مدیریت خوب قمرزاده موجب شده از تغییر و تحول بی نیاز باشیم و اگر تغییری باشد نسبت به روال عادی رخ خواهد داد، افزود: ایشان در سمت معاونت فرهنگی منشا خیر خواهند شد و امیدوارم اتفاقات مبارکی با همراهی ایشان رقم بخورد.
سپس رضا قمرزاده مدیر سابق کانون استان تهران و معاون فرهنگی کانون، با اشاره به اعیاد شعبان به ذکر خاطره از دفاع مقدس پرداخت.
وی با تاکید بر این که موضوع خرمشهر موضوع یک شهر نبود بلکه موضوع یک کشور بود، اظهار داشت: اتفاق خرمشهر آزمون بزرگی برای همه بود با میزان ولایت‌مداری رزمندگان و میزان عزت کشور همراه بود. افراد درگیر با موضوع خرمشهر آزمون‌های خوبی را پشت سر گذاشتند. آزادی خرمشهر عزت بزرگی بود و پشت آن درس بود. امام راحل(ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
معاون فرهنگی کانون در ادامه گفت: امروز مرا شرمنده کردید من تنها نبودم هر موفقیتی به خاطر وجود یاران وفادار است. اگر عنایتی پیش آمده به دلیل وفاداری شما بوده است. با یاران وفادار می‌توان دنیا را تکان داد.
قمرزاده افزود: یادمان نرود فلسفه شکل‌گیری کانون از دغدغه پرورش فکر کودک ونوجوان و حضور مربیان شکل گرفته است. بالاترین سمت در کانون مربی است و ما باید حول این محور بچرخیم.
وی با این توضیح که موقعیت کانون به معین بودن استان تهران گره خورده، گفت: برای موفقیت بیشتر به معین بودن استان تهران احتیاج داریم.
معاون فرهنگی کانون گفت: اگر ما این‌جا جمع شدیم مرهون رفتارهای حسین‌واری افرادی هستیم که جان خود را فدا کردند. شهدا رفتند و نگران فردا بودند.
قمرزاده از اهالی کانون استان تهران تشکر کرد و یادآورشد: مهربانی‌های شما را در این مدت فراموش نمی‌کنم.
این نشست با تقدیر و تشکر از رضا قمرزاده توسط همکاران ستادی، همکاران مراکز کانون استان تهران و مدیرکل کانون استان تهران پایان یافت.