کد خبر: 258988
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
بازدید 1004
جلسه شورای فرهنگی استان

محمود سلیمانی مدیر کل استان : همه ما باید طوری رفتار کنیم که همکاران و مجموعه احساس امنیت و آرامش کاری داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان تهران جلسه شورای فرهنگی  استان برگزار شد.
در این نشست در مورد واحد کارشناسی ارزیابی عملکرد و برنامه اجرایی واحدهای مختلف ستاد بحث و تبادل نظر شد .
محمود سلیمانی مدیر کل استان ابتدا با اشاره به حدیثی از مولی امیر المومنین (ع) گفت ایمان یعنی شناخت قلبی ،اقرار زبانی و عمل توسط اعضا و جوارح که در اکثر موارد ایمان به دنبال او عمل صالح می آید.
مومن باید بیشتر از آنچه بر زبان مطرح می کند باید عمل صالح از او دیده شود و در انجام این فریضه پست و مقام و ظواهر تاثیر ی ندارد. بنابرین ما که مدعی ایمان هستیم کارمان سنگین تر است و وقتی مدعی ایمان می شویم باید در عمل نیزاعتقاد قابل مشاهده شود .
اینجاست که باید تلاش کنیم کنترل شده حرف را بر زبان جاری کنیم و همیشه مواظب رفتارو گفتار خود باشیم . وی گفت نباید در هر جایی و هر مکانی هر حرفی را بر زبان جاری کرد در دنیای امروزمعمولا  حرفهای ناصواب را بیشتر برجسته و تیتر می کنند و ما باید به رفتارها بیشتر توجه کنیم. سلیمانی افزود انسان در زندگی لازم است به پشت سر نیز نگاهی داشته باشد و عیب و ایرادهایی اگر در رفتا و یا کار خود دیدیم رفع نماییم . وی یکی از وظایف هر حکومت،نهاد و سازمان را برای شهروندان وافرادش آوردن احساس امنیت و آرامش دانست . بنابراین ما باید به همکاران احساس امنیت دهیم و طوری رفتار کنیم که ازاینکه در کنار ما هستند، احساس ارامش نمایند . مدیر کل استان در ادامه گفت بایدرفتاری  که احساس امنیت و ارامش را از جمع می گیرد اصلاح شود. سلیمانی در فراز دیگری از بیانات خود گفت ما نباید طوری رفتار کنیم که برداشت دیگران از آن تهدید کننده باشد . وی با اشاره به برنامه های اخیر در کانون استان گفت بازیهای بومی و محلی با اجرای خوب همکاران استان اجرا شد ومورد استقبال خانواده ها و باز تاب خوب رسانه ها  قرار گرفت و یک کار مثبتی بود تا خانواده ها با دیدن این همه شور و هیجان در فکر احیای این بازیها درفضای فرهنگی خانواده ها باشند . سلیمانی در ادامه جلسهموضوع ارزیابی به عنوان دستور جلسه مطرح شد و مدیر کل استان  تعریفی مختصر از ارزیابی عملکرد ارائه کرد و اشاره نمود ارزیابی یعنی  مقایسه وضعیت موجود با وضعیت مطلوب ، و پیداکردن راهکارهایی برای ان وضع مطلوب بیان کرد و گفت : هدف از آن برای هر مجموعه این است که آن سازمان بررسی کند که چقدر از آن برنامه های پیش بینی شده عملی گردیده  که با اهداف سازمانی هم خوانی داشته است . بنابرین برای انجام هرکاری باید در قدم اول هدف روشن باشد وبعد برای تحقق اهداف برنامه ریزی شود. در ادامه جلسه سودابه فلاحیان گزارش مختصری از روز شمار برنامه های اجرایی پیش رو در شهریورماه ارائه دادند و همچنین کارشناسان و معاون اداری مالی نظرات خود را درزمینه دستور جلسه به صورت اختصار بیان کردند.
در این جلسه صفدریان معاون اداری مالی و کارشناسان فرهنگی ،ادبی، هنری ، آموزش و پژوهش ، دبیرخانه جشنواره ها ، انفورماتیک ، اداری و روابط عمومی حضور داشتند .