نشست نجوم تا بازدید از کاخ و موزه گلستا ن،شرکت آب معدنی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان تهران بازتاب اخبار مراکز شهر قدس ،پارچین ،دماوند واندیشه .

مرکز شهر قدس نشست نجوم
روز سه شنبه دوم شهریور 1395 مرکز شهرقدس نشست نجوم را با حضور دکتر محمدرضا نوروزی برگزار کرد.
دکتر نوروزی برای 100 نفر از اعضای مرکز شهرقدس در مورد آلودگی نوری و تاثیر مخرب آن بر محیط زیست  و عدم مشاهده ستارگان درخشان در آسمان شب صحبت کردند و پس از آن به پرسشهای اعضا پاسخ دادند.
در این میان نمایش ننه کدو توسط یکی از اعضای نوجوان دختر اجرا شد که به طنز به مباحث نجوم در فرهنگ عامه پرداخته و به بحث با دکتر نوروزی پرداخت که این نمایش برای دکتر نوروزی بسیار جالب وغافلگیر کننده بود.
در این نشست سرکار خانم اطهری  کارشناس مراکز علمی  نیز حضور موثرو فعالی داشتند .
مرکز پارچین-بازدید از کاخ گلستان
 کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مرکز پارچین ،در اردویی مشترک با مجتمع فرهنگی پارچین  از کاخ موزه گلستان بازدید کردند .این اردو در روز دوم شهریورهمراه با 38نفرازاعضای کودک ونوجوان پسربرگزار شد .
این بازدید شامل :کاخ ابیض (موزه ی مردم شناسی )، شمس العماره وعمارت بادگیر،گردش در فضای سبز می شد که موزه ی مردم شناسی(آشنایی با اقوام ایرانی وپوشش وابزار زندگی آنها )بیشتر مورد توجه اعضا قرار گرفت..
همچنین اعضا با مشاغل مربوط به موزه وموزه داری آشنا شدند..
در فضای بیرونی موزه برنامه ای به مناسبت آغاز هفته ی دولت در حال اجرا بود که اعضا در بخشی کوتاهی از آن شرکت داشته واطلاعاتی در باره ی چرایی نامگذاری این هفته کسب نموده وپذیرایی مختصری از آنها بعمل آمد
مرکز دماوند بازدید از شرکت آب معدنی
. اعضای فعال مرکز دماوند در روز های چهارشنبه 27 مرداد و یکشنبه 31 مرداد از شرکت آب های معدنی دماوند بازدید کردند.
در این اردو که در در قالب دو گروه دختران و پسران و در راستای موضوع سال این مرکز که سفر می باشد انجام گردید، اعضا با سفر آب از چشمه اعلای دماوند تا بطری های آب معدنی  آشناشدند.
در این بازدید در ابتدا تاریخچه ای از شرکت آب های معدنی دماوند و محصولات ان توسط کارشناسان شرکت بیان گردید و سپس اعضا با حضور در خط تولید ابتدا از مراحل ساخت بطری های آب دیدن کردند. پر شدن بطری ها،برچسب گذاری و در نهایت بسته بندی بطری ها دیگر مراحلی بود که اعضا با حضور در خط تولید آنها، با چگونگی انجام آن آشنا شدند.
مرکز اندیشه- برگزیده شدن در بخش خاطره و سفرنامه نویسی رضوی
 
سه نفرازاعضاویک مربی مرکز اندیشه،درچهارمین جشنواره خاطره نویسی و سفرنامه نویسی رضوی،سال94 برگزیده شدند.مهتاب کرمی با خاطره ی" سفری ماندگار" ، هومان صادقی بااثر "خاطره به یادماندنی" ،پارسامؤیدی با خاطره "انگشترعقیق" ومهین وزیری با سفرنامه "شوق دیدار" ،رتبه های برگزیده کشوری را کسب نمودند.
این اعضا از اعضای فعال وپایدار مرکز بوده وآثار آن ها ،در کتابی به نام "روایت وصال" با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی رضوی گردآوری وچاپ شده است. این مجموعه ، توسط انتشارات زانا ،با حمایت دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وشمارگان 1000 نسخه درسال 95 به چاپ رسیده است.