توجه به جنبه های حیات واقعه عاشورا در فعالیت های هفتۀ ملی کودک با اقتدا به " و ما رایت الا جمیلا  "

محمود سلیمانی گفت : نگاه زیبابین زینب کبری (س) درحادثۀ کربلا که فرمود، جز « زیبایی » ندیدم را باید مد نظر و توجه فعالیت های ایام محرم در هفتۀ ملی کودک داشته و آن را الگوی کودکان و نوجوانان قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی کانون استان تهران ، محمود سلیمانی در دومین نشست کارگروه هفتۀ ملی کودک در28 شهریور ماه سال جاری در میان جمعی از معاونین ، کارشناسان ، مسئولین و مربیان ضمن تبریک و تهنیت عید قربان و عید ولایت غدیر خم و آرزوی توفقیق خدمت در مسیر مولا علی (ع) برای همکاران  فرمود : با توجه سیاستگزاری کلی کانون مبنی بر همزمانی ایام محرم با هفتۀ ملی کودک لازم است محتوای کلیۀ فعالیت ها در این هفته با محوریت عاشورا و وقایع این ایام باشد.
او یاد آور شد : ما در صدد تغییر زمان اجرای هفتۀ ملی کودک به بعد از ایام محرم نیستیم ، پس لازم است در فعالیت های این ایام موازی کاری با اماکن مذهبی همچون مسجد و حسینیه نباشد و مخاطبین کودک و نوجوان در همۀ امور مد نظر قرار دهیم.
همچنین سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : با توجه به اهدافی که کانون در ارائۀ محتوای عمیق مذهبی در قالب فعالیتهای غیر مستقیم و جذاب  دارد دراین ایام باید صبقۀ عاشورایی و امام حسینی را جهت آشنایی مخاطبین مد نظر قرار داد و به  جنبه های حیات در وقایع عاشورا بیش از پرداختن به زمینه های ممات آن توجه کنیم. همانطور که زینب کبری (س ) در خطابۀ خود فرمودند " ما چیزی جز زیبایی ندیدیم ". پس باید این نگاه عمیق را که اوج بندگی ایشان است به مخاطبین کودک و نوجوان بیاموزیم که از خدا جز احسان چیزی نخواهیم دید .
ایشان تاکید کرد : الگو سازی از ائمه اطهار بویژه امام حسین (ع) و یاران وفادارش باید به گونه ای باشد که برای مخاطب کودک و نوجوان قابل لمس و در عین حال الگویی زمینی باشد . پس سعی شود جهت معرفی بزرگان همچون اباعبداله حسین (ع) و زینب کبری (س ) تصویری قابل الگوبرداری بسازیم و تلاش شود این ایام فعالیتهای فرهنگی ، هنری ، ادبی  به گونه ای در معرض دید مخاطبین کودک و نوجوان قرار بگیرد که آنها را در مسیر افکار والای امام حسین (ع) از کودکی تا شهادت قرار دهند.
در ادامۀ این نشست معاونت فرهنگی استان در خصوص کلیات غرفه ها که به شکل خیمه طراحی خواهند شد توضیحاتی بیان کرد. سجادیان افزود : در بخش فرهنگی پنج غرفه با محتوای " نمادهای عاشورایی " ، " قصه گویی و پرده خوانی"  ، " پرسش و پاسخ" ، "کتاب و کتابخوانی " و" معرفی ها " در نظر گرفته شده است.
در خصوص انتخاب مربیان مجری و همکارانی که فضا سازی داخلی غرفه ها را به عهده می گیرند وهمچنین در مورد گرد آوری محتوای این پنج بخش ، شعبانی کارشناس فرهنگی استان توضیحاتی را ارائه کرد.
نوشین آغاز در ادامه ی این جلسه در خصوص غرفۀ  قصه گویی و بخش های دیگری که در این غرفه اجرا می شود توضیحاتی ارائه کرد. کارشناس فرهنگی استان افزود: این غرفه شامل قصه گویی ، نقالی و پرده خوانی می شود که مربیان در ساعات مختلف به فراخور مخاطبین ، یکی از این فعالیتها را با محوریت حوادث واقعۀ عاشورا به  اجرا در خواهند آورد.
در ادامه کارشناس مراکز فراگیر در خصوص غرفۀ کتاب و کتابخوانی گفت: این غرفه نمادی از کتابخانه ها و فعالیت های مراکز است که شامل فعالیت هایی در حوزۀ  فراگیر ,علوم و پژوهش می باشد .
غرفۀ معرفی ها یکی دیگر از بخش های نمایشگاه در هفته ملی کودک است که مریم تهرانی در این باره گفت : در غرفه ی معرفی ها چهار بخش معرفی شخصیت ، وقایع و ایام ، آیین ها و آداب و رسوم اجرا می شود .لازم به توضیح است که در معرفی آیین ها و آداب و رسوم تلاش خواهیم کرد به آیین های محرمی در نقاط مختلف کشور بپردازیم و آنها را به مخاطبین معرفی کنیم.
در پایان مدیر کل استان اظهار امیدواری کرد که با همت و تلاش کلیۀ همکاران در ستاد و مراکز استان بتوانیم در هفته ی ملی کودک شاهد فضایی آکنده از معنویت و ارادت به اباعبداله حسین (ع)  باشیم.
وی همچنین سخنانش را با تبریک به سه گروه نمایش عروسکی مراکز 10 ، 6 و 24 و سپاسگزاری از زحمات مراکز و مربیان بویژه کارشناس نمایش عروسکی عذرا امامی به پایان برد.