کد خبر: 266331
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
بازدید 2828
مروری بر فعالیت‌های مراکز کانون استان تهران در دهه فجر

مراکز شماره 2، 14، 29 ،32، 42، پردیس، پارچین و اسلام شهر یک در ایام مبارک دهه فجر با اجرای برنامه‌های متنوع، پذیرای اعضای کودک و نوجوان و دانش‌آموزانی از مدارس بودند.

طلوع سی و هشتمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور خاطرات روزهایی است که ملت قهرمان ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ریشه ظلم و استبداد را در خاک وطن خشکانده و عزت و سرفرازی را به میهن عزیز اسلامی‌مان ارمغان آوردند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مراکز شماره 2، 14، 29 ،32، 42، پردیس، پارچین و اسلام شهر یک در ایام مبارک دهه فجر پذیرای اعضای کودک و نوجوان و دانش‌آموزانی از مدارس بودند.
مرکز شماره 2
جشن "اتحاد رمز پیروزی" عنوان ویژه برنامه‌ای بود که با حضور100 نفر از اعضا و والدین با هدف گرامیداشت دهۀ مبارک فجر در مر کزشماره 2  برگزار شد. حسین شریفی منش مربی رباتیک و میهمان این برنامه، به عنوان شخصیت علمی فرهنگی به معرفی دستاوردهای علمی ایران پرداخت و توضیحاتی در خصوص فعالیت علمی رباتیک در کارگاه‌های رباتیک کانون ارایه داد. همچنین با پخش کلیپی از فعالیت‌ رباتیک در این مرکز، محمد پارسا افروغ، ابوالفضل علی زمانی، ابوالفضل حقی زاده، امیر‌مهدی طوری، علی وعرشیا احدی از اعضای کلاس رباتیک در مورد شیوۀ کار و ابزار مورد نیاز برای علاقمندان توضیحاتی ارایه دادند.
اجرای مسابقۀ اتحاد رمز پیروزی، اجرای تئاتر کاغذی با عنوان "آوازی برای وطن " توسط هدیه سیفی وباران مرادی و برگزاری مسابقۀ اعداد انقلابی پایان بخش برنامه‌های این ویژه برنامه بود. همچنین نگین صدری زاده مربی فرهنگی سابق این مرکز و کارشناس ادبی کانون استان در جمع اعضا  مورد تقدیر قرار گرفت. مجری برنامه رضا ایمانی مربی ادبی بود.
مرکز شماره 29
بنا بر گزارش آذر آزادی مربی مسئول مرکز29 در جشنی که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این مرکز برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط رضا آقالو عضو کودک و هم خوانی سرود ملی و کانون توسط کلیۀ اعضا ، مربی مسئول این مرکز فرهنگی هنری  ضمن اشاره به نقش نوجوانان و جوانان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، نکاتی پیرامون رهبری هوشمندانۀ حضرت امام خمینی(ره) در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بیان کرد.
سپس برای تاکید بر میزان اهمیت همبستگی و اتحاد در جامعه برای به ثمر رسیدن حرکت هایی که می تواند نقش مهم و سازنده ای در آینده یک ملت داشته باشد، فرم هایی میان اعضا پخش شد تا آنها سیر فعالیت‌های یک سالۀ خود را مورد ارزیابی قرار داده و خواسته‌ها و نظراتشان را برای داشتن کتابخانه ای فعال تر و پویا تر با مربیان در میان بگذارند.
اعضا پس از پاسخ به پرسش‌های فرم مربوطه، با توضیحات مربیان دریافتند گاهی کارهای بزرگ در جامعه با همبستگی و اتحاد صورت می‌گیرد که پاداش آن همان اتحاد و رسیدن به فضای مطلوب است.
مرکز فرهنگی هنری اسلامشهریک
مرکز شماره یک اسلامشهر کانون استان تهران در آخرین روزهای دهه فجر میزبان دانش آموزان دختر مدرسه فرزانگان بود. این مراسم با حضور ریاست و مسئولین آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. در این مراسم نمایش «سپرده به نیل» با هنرمندی گروه تئاتر دختران مدرسه فرزانگان اجرا شد.
اجرای سرود« ای ایران»، معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، قصه گویی، معرفی وقایع انقلاب بصورت مسابقه و مسابقه مشاعره از بخش‌های دیگر این مراسم بود. همچنین این مرکز فرهنگی هنری در روزهای 17 و18  دانش آموزان پسر مدرسه حضرت امام هادی (ع)  و دانش آموزان دختر مدرسه مشکات نور را میهمان جشنی به این مناسبت کرد.
در روز چهار شنبه  21 بهمن نیز در ویژه برنامه‌ای که در سالن شهید فهمیده مرکز اسلامشهر یک برگزار شد، محمد علیپور مطلق مربی مسئول این مرکز به جهت فعالیت‌های چشمگیر در برگزاری جشن‌ها و ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت دهه مبارک فجر توسط ریاست آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر مورد تقدیر قرار گرفت.
مرکز شماره 42
علیرضا دشتی  خدمات سابق مرکز  42 ، میهمان ویژه برنامۀ " از یکرنگی تا آزادی" مرکز شماره 42  بود. در این جشن که 50 نفر از اعضای فعال این مرکزفرهنگی هنری حضور داشتند ابتدا مربیان و اعضا به اجرای برنامه هایی همچون نقالی و قصه گویی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و سرزمین، مسابقه‌، شعرخوانی و نمایش عروسکی سفر به زمان  توسط اعضا نوجوان پرداختند .
دشتی در گفت وگویی صمیمانه با اعضا از خاطرات خوش کتابخانه شماره 42 سخن گفت و در پایان برنامه اعضا و مربیان به پاس زحمات متعهدانه این همکار دلسوزاز وی تقدیر کردند.
مرکز شماره 14
در آخرین روزهای ایام مبارک فجر 64 نفر از اعضای فعال کودک ونوجوان مرکزشماره 14 در ویژه‌برنامۀ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این مرکز شرکت کردند.
شعرخوانی بامضامین انقلابی توسط فاطمه قهرمانی، اجرای قصه گویی منیره فتح الهی با داستان تبر، اجرای مسابقه فرهنگ لغت انقلابی توسط رویاخاکپور و اجرای چند مسابقۀ خلاق تحت عنوان " صید شعار، کارت کلمات، لبخوانی، شاه وارونه از برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.
مرکز فرهنگی هنری پردیس
روز پنجشنبه 21 بهمن 95 در مرکز فرهنگی هنری پردیس جشن انقلاب را با حضور 75 نفر از اعضا و والدین برگزار کرد. میهمان ویژه این جشن محمد مومن زاده، یکی از مبارزان علیه رژیم پهلوی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که  با بیان خاطراتی از روزهای پایانی رژیم طاغوت در سال 57 کودکان و نوجوانان را با این بخش از تاریخ کشورمان ایران آشنا کرد.اجرای موسیقی زنده گروه پردیس مولانا به رهبری محمد صدیه در این جشن لحظات شادی را برای مهمانان به یادگار گذاشت. اجرای نمایش، سرودخوانی توسط اعضا، مسابقه، گریم و اهدای جوایز به اعضای فعال  از دیگر برنامه‌های این جشن بود.
مرکز شماره 32
مرکز شماره 32  در ایام مبارک فجر روزانه پذیرای تعدادی از دانش‌آموزان مدارس بود. در روز 21 بهمن ماه و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با  دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران جشن انقلاب با حضور 140 نفر ازاعضا و دانش آموزان برگزار شد.
مسابقه نشریه دیواری با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، مسابقه قصه‌گویی انقلابی، مسابقه ساخت پازل شعارهای انقلابی و معرفی کتابهای انقلابی، کاردستی گل لاله به صورت اوریگامی، کارگاه سفالگری، معرفی شخصیت و سرزمین دیواری و حضوری، معرفی برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از برنامه های متنوع این مرکز فرهنگی هنری در ایام دهه فجر بود.
مرکز فرهنگی هنری پارچین
در دهۀ مبارک فجر، حجت الاسلام والمسلمین فروزش رئیس عقیدتی قرارگاه شهدای پارچین به همراه مهندس سلطان آبادی مدیر صنایع شیمیایی و مسئول امور روحانیون قرارگاه و تنی چند از مسئولین شهر پارچین از مرکز فرهنگی هنری پارچین بازدید کردند.
مربی مسئول مرکز ضمن ارایه توضیحات کامل در مورد فعالیت‌های عادی مرکز، در رابطه با موضوع سالانۀ مرکز پارچین تحت عنوان سفر، عناوین بخش‌های فرهنگی هنری ادبی که شامل "کوله پشتیت کو؟" ، "مرا سفر به کجا خواهد برد؟" ،"هنوز در سفرم!"، "به یادگار نوشتم خطی زدلتنگی " را معرفی و میهمانان را به بازدید از  نمایشگاه آثار اعضا که دستاوردهای یک ساله اعضا و مربیان در آن به نمایش گذاشته شده بود. همچنین حاج حسین کاظمی رئیس مجتمع فرهنگی شهرک شهید نامجو به همراه علی ابوالحسنی رئیس بازرسی شهرک از کارگاه‌های هنری این مرکز بازدید و لحظاتی را به پرسش و پاسخ در رابطه با کارگاه‌ها وفعالیت‌های این مرکز فرهنگی با اعضای نوجوان پرداختند.