کد خبر: 267779
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
بازدید 1169
مروری بر سه دوره طرح کانون‌ مدرسه

روز سه شنبه 29 فروردین 1396 جلسۀ ارزیابی طرح کانون مدرسه که با حضور نماینده اداره کل ارزیابی وعملکرد کانون در استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، سومین دوره طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی 96-95  هم زمان با سراسر کشور در 14 مرکز استان فعالیت خود را آغاز کرد و مراکز کانون با برگزاری برنامه‌هایی متناسب با محتوای کتب درسی بر اساس شیوه‌های غیر‌مستقیم در حال سپری کردن آن هستند.
مربیان در این طرح تلاش کردند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مراکز، برنامه‌هایی مفید با غنای محتوایی به مخاطبان خود ارایه دهند، اما با گذشت سه دوره از این طرح همچنان نگرانی‌های زیادی از اجرای دور چهارم طرح کانون‌مدرسه به چشم می‌خورد که در این جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
این جلسه با حضور محمود سلیمانی مدیر‌کل کانون استان، مژده اتابکی نماینده واحد ارزیابی وعملکرد کانون، معاونان، کارشناسان و مسئولان مراکز 9, 15,20, 25 و 41 در سالن کنفرانس اداره کل کانون استان برگزار شد و حاضران برای بهبود وعملیاتی شدن طرح کانون مدرسه در سال‌های آتی با ارایه تجربیات سه دوره گذشته این طرح و پیشنهاداتی در این زمینه، به بررسی نقاط ضعف و قوت آن پرداختند.
سلیمانی درآغاز این جلسه با اشاره به دیدگاه وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تغییر نگرش‌ و بینش در معلمان توسط کانون افزود: طرح کانون مدرسه فی نفسه طرح خوبی است اما طبیعتا به دلیل محدودیت تعداد مراکز نمی‌توانیم نیاز همۀ مدارس و دانش‌آموزان را مرتفع کنیم. وی اذعان داشت: آنچه حائز اهمیت است این است که روش‌های ما باید الگو‌ساز باشد. از این منظر کانون می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در فراگیر‌شدن روش‌های مفید و خلاق آموزشی ایفا کند.
در ادامۀ این جلسه نظرات و پیشنهادات کارشناسان و مربی مسئولان حاضر مطرح شد. توجیه به موقع معلمان، مدیران و مناطق مختلف آموزش و پرورش از اجرای توافقنامه بین دو سازمان، تبیین و روشن شدن اهداف اصلی در این طرح ، تدوین کتاب کار و جزوه در راستای هماهنگ بودن اجرای فعالیت‌ها در کلیۀ مراکز، حضور مربیان، مسئولین و کارشناسان به عنوان مجریان طرح در جلسات و تعاملات بین مدیران ارشد دو سازمان در تدوین دستور‌العمل و شیوه‌نامه برای دورۀ چهارم، کمبود نیرو در مراکزبویژه نیروهای هنری و ادبی در اجرای این طرح، تهیه ملزومات مورد نیاز در اجرای طرح کانون مدرسه و ارسال به موقع به مراکز از نکاتی بود که حاضران در جلسه بر آن تاکید داشتند.
همچنین کارشناسان بر نقش مهم واحد ارزیابی عملکرد در سازمان که می تواند به رشد و بهبود و اصلاح فرایندها نقش موثری را ایفا کند تاکید داشتند و یاد‌آور شدند؛ فرصت‌ها و تهدیداتی در اجرای طرح کانون مدرسه به چشم می‌خورد که برای اجرای هر چه بهتر آن در سال های آتی , انعکاس موارد به دفتر ارزیابی عملکرد لازم می باشد.