کد خبر: 268251
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
بازدید 2057
جشن‌های شعبانیه در مراکز 6 ،پارچین و نسیم شهر

مراکز 6 ،پارچین و نسیم شهر کانون استان تهران با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی اعیاد شعبانیه را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به مناسبت اعیاد شعبانیه جشنی با عنوان " تابش چشمانت" در مرکز پارچین برای 40 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر توسط اعضای فعال نوجوان این مرکز برگزار شد. قرائت سورۀ نصر توسط محدثه نعمتی و قصه‌گویی ماریا سیری از برنامه‌های آغازین این برنامه بود.
سپس فائزه پودینه کتاب "مثل یاوران امام حسین (ع)" را معرفی و ریحانه ابراهیمی داستان "احترام به مادر" از کتاب داستان‌های زندگی امام سجاد (ع ) را برای میهمانان روخوانی کرد. در ادامۀ این برنامه زهرا زیبایی به شعرخوانی پرداخت و نازنین بارفروش مسابقه چیستان را برای مادران به اجرا در آورد.
معرفی اعیاد شعبانیه و معرفی ابعاد شخصیت بزرگان دین از بخش‌های دیگر این برنامه بود که توسط مربی مسئول مرکز اجرا شد. همچنین مسابقه نقاشی در دو بخش مادران و بچه‌ها برگزار شد. مادران موضوع تصویر‌سازی از چهره فرزندشان و بچه‌ها نقاشی از سیمای مادرشان را در فضایی پر شور و نشاط تجربه کردند. در پایان این مسابقه به همۀ مادران شرکت‌کننده به رسم یادبود کتاب اهدا شد.
پایان بخش برنامه پذیرایی با آش محلی بود که به همت مربیان و همکاری مادران اعضا پخته شده بود.
مرکز شماره 6 نیز به این مناسبت، برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی را با اعضای کودک و نوجوان برگزار کرد. ابتدا اعضای کودک و نوجوان با ساخت ستاره های اوریگامی فضای کتابخانه را آذین بستند.
از برنامه های اجرا شده قصه گویی داستان " نذر مادر" توسط مریم اسدی مربی فرهنگی مرکز و برگزاری کارگاه کاردستی و ساخت کارت تبریک به این مناسبت بود که اعضا این کارت ها را برای اهدا به حوزۀ بسیج مدارس خود ساختند.
همچنین به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) ، روز پنجشنبه 21 اریبهشت مراسمی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان در مرکز نسیم‌شهر کانون استان برگزار شد. در این مراسم علیزاده مربی فرهنگی و حسنی مربی هنری مرکز به مولودی‌خوانی پرداختند و رامین حسین‌نژاد مربی ادبی شعری در باب انتظار خواندند.