کد خبر: 268389
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
بازدید 1282
جلسه هم‌اندیشی مراکز فراگیر کانون استان تهران

مراکز فراگیر شماره 11، 20، 21، 24 و40 کانون استان تهران در این جلسه به تحلیل و بررسی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال 96 پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان تهران، روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1396 اولین جلسه هم‌اندیشی پنج مرکز فراگیر کانون استان تهران در مرکز شماره 21 برگزار شد.
در این جلسه صدیقه اطهری کارشناس فرهنگی مراکز فراگیر کانون استان ضمن بیان اهمیت برنامه‌ریزی برای انسجام بهتر فعالیت‌ها در مراکز کانون از مربیان خواست تا با تأکید بر موضوع مهارت‌های زندگی فعالیت‌های یک‌سالۀ مراکز را برنامه‌ریزی کنند. وی با معرفی کتاب " اصل کار تیمی" بر اهمیت کار گروهی نسبت به کار فردی در فعالیت‌های مراکز افزود؛ تلاش کنیم اعضا را به سمت فعالیت‌های گروهی که منجر به آموختن مهارت‌های بسیاری می‌شود هدایت کنیم.
اطهری همچنین بر اهمیت مستند‌سازی تجربیات مربیان در مراکز به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی تأکید کرد و جمع‌آوری و مستندسازی تجربیات موفقی که مربیان مراکز فراگیر در کار با اعضای با نیازهای ویژه به دست می‌آورند را راهی موثر و هموار برای دیگر مراکز فراگیر کانون معرفی کرد.
در این جلسه همچنین مراکز فراگیر شماره 11، 20، 21، 24 و40 کانون استان تهران طرح‌های پیشنهادی خود را جهت مستند‌سازی تجربیات مربیان در قالب فرمی به کارشناس این حوزه ارائه دادند.
سپس مربی مسئولان هر یک از مراکز فراگیر، برنامه‌های پیش‌بینی‌شدۀ مراکزشان را در سال 96 معرفی کردند و حاضران در جلسه به‌نقد و بررسی برنامه‌های اعلام‌شده پرداختند.
مرکز فراگیر شماره 24 با موضوع "خانواده" و پرداختن به 10 مهارت زندگی و مرکز فراگیر شماره 11 موضوع "موفقیت و راه‌های رسیدن به موفقیت" را دستمایۀ فعالیت‌های یک‌سالۀ خود قرار داده‌اند.
همچنین مرکز فراگیر شماره 40 با موضوع "مهارت خودآگاهی و همدلی در خانواده"، مرکز شماره 21 موضوع "مهارت ارتباط‌گیری" و مرکز شماره 20 موضوع "خودشناسی در قالب آشنایی با هنرهای هشت‌گانه" را محور برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز خود انتخاب کردند.
آموزش گل کاغذوتا توسط مریم شمس الهی و قصه‌گویی میترا ناظم از برنامه‌های جنبی این جلسه بود.