کد خبر: 244435
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
تقویت هم دلی وهم اندیشی مسئولین مراکز کانون

گردهمایی مسئولین مراکز کانون استان به منظور تقویت هم دلی وهم اندیشی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، گردهمایی مسئولین مراکز کانون استان به منظور تقویت هم دلی وهم اندیشی با مدیر کل کانون در شهرکرد برگزار شد.

فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان با حضور در این نشست ضمن تقدیر از زحمات همکاران گفت: 13 سیاست تعیین شده توسط علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون چراغ راه حرکت مراکز فرهنگی هنری در سال 94 است که بعضی از آنها دارای تاثیر پذیری بیشتری بوده و در پایان سال نیز این سیاستها ارزیابی خواهد شد. و روال بر این اساس است که ما بتوانیم تک تک این سیاستها را در سطح مراکز خود پیاده کنیم.

به عقیده ایشان متولی جدی در ارتباط با بحث کودک وجود ندارد، ضمن اینکه متولیان زیادی اعم از بهریستی و آموزش و پرورش در این عرصه فعالیت می کنند ولی در جامعه جایگاه مشخصی برای این امر وجود ندارد.

رحیمی ابراز امیدواری کرد که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بتواند در این زمینه پیش قدم شود. و لازم دانست تعاملات زیادی با دستگاههایی که به نوعی متولی این امر هستند ایجاد شود تا بتوانیم این جایگاه حقیقی را شکل دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به رسالت کانون افزود: حال باید بدانیم که شرح وظایف مراکز به چه شکلی هدایت شوند تا بتوانیم به آن مطلوب دسترسی داشته باشیم ومطمئناً ما در شروع گام های خود باید حرکتی را انجام دهیم که این خود باوری را در خودمان ایجاد کنیم و بعد بتوانیم این شرایط را در جامعه احیاءکرده تا ما را باور کنند و بپذیرند که در مباحث کودک و نوجوان حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

رحیمی به مخاطبین خاص و عام در مراکز کانون اشاره کرد و گفت: 2گروه مخاطب در کانون وجود داردکه شامل مخاطبین خاص که دارای ویژگیهای خاص با توانائیهای بالا بوده و باید توجه ویژه ای با برنامه ریزی های خاصی به انها شود کهدر استان ما نیز این ظرفیت ها کم نبوده و ما از این لحاظ بسیار غنی هستیم و سوابق درخشانی وجود دارد و در بحث های ادبی هنری علمی جایگاه خاصی دارند ولی متاسفانه ما در حال حاضربه این استعدادهای خاص دسترسی کامل نداریم و این جز رسالتهای اصلی کانون بوده و به هر نحوی باید با انها ارتباط بگیریم و این اصلد را باید جز هدفهای جدی خودمان قرار دهیم.

مدیر کل کانون استان با اشاره به مباحث کمی و کیفی در مراکز فرهنگی هنری کانون گفت: بحث کیفی اهمیت بسیار زیادی دارد که تحت عنوان پایدار سازی اعضا میتوان به ان پرداخت و چیزی که مطرح است باید بانک اطلاعاتی خوبی از نخبگان و سرآمدهایمان در مناطق مختلف استان داشته باشیم که بتوانیم بواسطه آنها مسیر حرکت خود را تعیین کنیم.

فرزاد رحیمی کلیه جمعیت دانش آموزی استان را مخاطبین عام کانون برشمرد و افزود: تمام جمعیت دانش آموزی استان به نوعی مخاطبین عام کانون می باشند و این بدین معنی نیست که ادعا کنیم می توانیم همه را پوشش دهیم،هرچند جز جامعه هدف ما هستند و قطعاً مراکز ما ظرفیت پوشش کلیه جمعیت دانش آموزی استان را ندارد ولی می توانیم با برنامه ریزی های خاص، ارتباط خود را با سیستم آموزش پرورش  تنظیم کنیم که بتوانیم به ان گروه هم دسترسی داشته باشیم.

رحیمی گفت:آینده قطعاً ما در این مسیر باید به مرحله ای برسیم،که بتوانیم یک سری از تولیدات و فعالیتهای خودرا وارد مدارس کنیم و همچنین باید زمینه سازی کنیم که بخشی از فعالیتهای مدارس در کانون صورت پذیرد و این شرط تعامل لازم است.

به عقیده ایشان مشکلاتی در فرآیند یادگیری در جامعه ما وجود دارد و این معضل باید با متولی گری یک سیستم حل شودهر چند در آموزش پرورش سعی بر این است با تغییراتی در مراحل و زمینه های متعدد این مشکل را به گونه ای حل کنند ولی واقعیت این است که آن چیزی که انتظار است محقق نشده است.

در پایان این نشست مربیان مسئول مراکز فرهنگی انتظارات و مشکلات مراکز خود را با مدیر کل کانون استان مطرح کردند