کد خبر: 258776
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
همزمان با ولادت حضرت معصومه (س)

همایش فرهنگی «دختران آفتاب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سورشجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: همزمان با سالروز ولادت کریمه ی اهل بیت حضرت معصومه (س) همایش فرهنگی «دختران آفتاب» با حضور اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری سورشجان در سالن نمایش این مرکز برگزار شد.

آشنایی اعضا با شخصیت آسمانی کریمه ی اهل بیت، معرفی حضرت معصومه به عنوان الگوی کامل بانوی مسلمان، بزرگداشت شان و مقام دختران به عنوان پیروان راستین معصومین و تبیین فرهنگ اسلامی و الگوهای شایسته ی دینی در میان اعضای کودک و نوجوان دختر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

تلاوت قرآن، سرود خوانی، قصه گویی، نمایش خلاق، نواختن موسیقی توسط اعضا و اهدای هدیه به دختران حاضر در همایش از جمله برنامه های اجرا شده در این جشن بود.

آشنایی اعضا با شخصیت آسمانی کریمه ی اهل بیت، معرفی حضرت معصومه به عنوان الگوی کامل بانوی مسلمان، بزرگداشت شان و مقام دختران به عنوان پیروان راستین معصومین و تبیین فرهنگ اسلامی و الگوهای شایسته ی دینی در میان اعضای کودک و نوجوان دختر از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با در نظر گرفتن ایام و وقایع دینی و ملی و برپایی جشن های مذهبی زمینه ی شناخت و بالا بردن آگاهی های دینی و مذهبی را در اعضا بوجود آورده است.

کانون با معرفی شخصیت های مذهبی توانسته  نهال سبز دینداری را در کودکان و نوجوانان مخاطب خود پرورش دهد و فرهنگ اسلامی را در آنان نهادینه کند که این جشنها و همایشها نمونه ای از این فعالیتها در مراکز استان محسوب می شود.