کد خبر: 263062
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
هر کی بیشتر بخونه، بیشتر می‌دونه

در هفته کتاب و کتاب‌خوانی مرکز فرهنگی هنری کلات ویژه برنامه‌هایی برای اعضا و دانش‌آموزان اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در هفته کتاب و کتاب‌خوانی و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، مرکز فرهنگی هنری کلات ویژه‌برنامه‌هایی همچون مسابقه و معرفی اماکن را اجرا کرد.
عصمت محبوب مربی مسئول مرکز کلات، با بیان اینکه هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت خوبی است تا به طور خاص به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی پرداخته شود گفت:  در این راستا و با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مرکز فرهنگی هنری کلات نیز همچون سایر مراکز کانون برنامه های متنوعی در کانون و مدارس اجرا کرد.
عصمت محبوب به مسابقه کتاب‌خوانی «هرکی بیشتر بخونه، بیشتر می‌دونه» اشاره کرد و گفت: در واقع مقدمات این مسابقه در تابستان برنامه‌ریزی شده بود و پانلی هم با همین عنوان تهیه شد که اعضاء شرکت‌کننده در این مسابقه، پس از خواندن هر کتاب خلاصه‌ای از کتاب را به همراه مشخصات کتاب، نام نویسنده و تصویر‌گر نوشته و در اتاقک‌هایی که درست شده بود می‌گذاشتند . در هفته کتاب به سه نفری که کتاب بیشتری مطالعه و خلاصه کاملی نوشته‌بودند جوایزی اهداءشد .
مربی مسئول کلات گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی دانش‌آموزان مدرسه پسرانه «پیوند مهر» بازدیدی از فضای کانون داشتند و ضمن آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون با مشخصات کتاب و نحوه درست کردن کتاب آشنا شدند . مربی هنری مرکز شعر «دکمه پیراهنم» را بر روی تخته نوشت و با در اختیار گذاشتن وسایل لازم جهت کتاب‌سازی، از دانش‌آموزان خواست با برداشتی که از این شعر داشتند کتابی بسازند و تصویرگری آن را انجام دهند.
عصمت محبوب به دیگر برنامه‌های انجام شده در این هفته اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد فرماندار شهرستان اعضای نوجوان مرکز در کارگاه سفال به ساخت ماکت «کاخ خورشید » مشغول شدند و این بهانه‌ای شد تا ضمن ساخت ماکت با پیشینه این بنای تاریخی بیشتر آشنا شوند. همچنین بازدید مربیان کانون از مدرسه دخترانه 17 شهریور و مدرسه غیرانتفاعی پسرانه فرصتی بود تا ضمن آشنایی دانش‌آموزان با کانون در مسابقه ادبی انتخاب «بهترین عنوان برای داستان کوتاه» و خاطره‌نویسی از «بهترین کتابی که خوانده‌ام» شرکت کردند.