کانون خراسان رضوی در حوزه هنرهای تجسمی، با اختلاف زیاد، صدرنشین شد

نتایج ششمین دوسالانه‌ی هنرهای تجسمی اعضای کانون اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ششمین دو سالانه‌ی هنرهای تجسمی کانون در چهار بخش «نقاشی»، «خوشنویسی»، «سفال‌گری» و «عکاسی» با موضوع «آداب و رسوم سرزمین مادری من» برگزار و نتایج اعلام شد.
از میان 1696 اثر ارسال شده در رشته‌های یاد شده، بیشترین آثار به بخش نقاشی و کمترین آثار ارسالی به رشته عکاسی اختصاص داشته است که در مجموعة رشته‌ها حدود ده درصد آثار برگزیده و شایسته تقدیر اعلام شده است که از این میان بیش از 20 درصد برگزیدگان متعلق به اعضای مراکز فرهنگی هنری خراسان رضوی می‌باشد.
جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون خراسان رضوی در جلسه شورای فرهنگی استان ضمن تبریک به کارشناسان، مربیان و همکاران کانون به خاطر این توفیق چشمگیر گفت: با توجه به جمعیت اعضا و تعداد مراکز خراسان رضوی در مقایسه با برخی استان‌های بسیار برخوردارتر، این مایه اختلاف و این تعداد رتبه در این استان جای تأمل دارد و نشان می‌دهد اگر در حد ظرفیت استان، توجه ویژه‌ای به خراسان رضوی شود شاهد تحولی چشمگیر در این فعالیت‌ها در سطح کشور خواهیم بود.
مدیرکل کانون در ادامه گفت: با این ظرفیت انسانی و هنری، کانون خراسان رضوی آمادگی تحت پوشش قرار دادن انبوهی از کودکان و نوجوانان استان را خواهد داشت و به نظر من کانون کشور باید نگاه ویژه‌ای به خراسان رضوی داشته و برای ظرفیت بالای آن شرایط بهتری را اعم از اعتبارات، چارت تشکیلاتی و نیروی انسانی فراهم آورد، چرا که در غیر این‌ صورت حق کودکان و نوجوانان این خطه به درستی ادا نخواهد شد.
محقق نیشابوری در پایان، برکات هم‌جواری با ثامن‌الحجج امام رضا(ع) را مایه توفیق اهل خراسان و کودکان خراسانی دانست.
گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با 38 اثر برگزیده و شایسته‌ی تقدیر در ششمین دو سالانه‌ی هنرهای تجسمی اعضای مراکز ثابت، سیار و پستی در صدر استان‌ها قرار گرفت و اردبیل با 16 اثر رتبه دوم را از آن خود کرد.