توجه بر اهمیت پژوهش و لزوم گسترش فعالیت‌های پژوهشی در استان

گردهمایی اقدام پژوهان و مربیان فعال در حوزه فعالیت پژوهش اعضا روز شنبه دوم اردیبهشت ماه، با حضور سی‌و‌چهار نفر از مسوولین ، مربیان فرهنگی و اعضای نهاد اقدام پژوهی در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون در ابتدای جلسه، ضمن اشاره بر اهمیت پژوهش و لزوم توسعه طرح اقدام‌پژوهی در استان، بر گسترش فعالیت پژوهشی اعضا از نظر کیفی و کمی تاکید نمود.
نیره مطیع کارشناس آموزش و پژوهش استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در سال 95، نتایج تربیتی و اجتماعی فعالیت پژوهشی کودکان ونوجوانان را ایجاد روحیه همکاری و مشارکت در فعالیت گروهی، پذیرش انتقاد
و مسوولیت‌پذیری عنوان کرد.
کارشناس آموزش و پژوهش در ادامه سخنان خود، هدف از انجام فعالیت‌های پژوهشی توسط اعضا را آشنایی آنان با روش‌های حل مساله، پرورش تفکر انتقادی و رشد تفکر خلاق دانست و گفت: مربیان کانونی به عنوان هدایت‌گر اعضا در این حوزه باید بدانند که هدف ما رسیدن به دانش نیست بلکه ایجاد مهارت‌های حل مساله در اعضا می‌باشد و مربی باید ذهن کودکان و نوجوانان را از اهداف انتزاعی و دور از دسترس به اهداف دست‌یافتنی متمرکز کند.
در این گردهمایی شش طرح اقدام‌پژوهی توسط اقدام‌پژوهان استان؛ خانم‌ها معصومه موسویان، سمانه عبدالهیان، بی بی محبوبه رهی باغستانی، فریده خسروی، ثریا یوسفی و نصیبه مرآتی به طور مشترک و منیر ریحانی و امیر طاهریان ارائه و اعضای نهاد اقدام‌پژوهی به تبادل نظر و تجربیات خود در این زمینه پرداختند.
نمایش لوح فشرده کارگاه آموزش اقدام‌پژوهی و تقدیر از برگزیدگان هشتمین جشنواره پژوهش و فعالان این حوزه با حضور مدیرکل استان از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.