همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان و معنویت

ششمین همایش دانشگاه ادبیات کودک و نوجوان ، اردیبهشت‌ماه در پایتخت فرهنگی جهان اسلام –مشهد- برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان رضوی، دراین رویداد علمی و فرهنگی که با حضور استادان و پژوهشگران با موضوع « کودک و نوجوان و معنویت» برگزار می‌گردد، کانون استان نیز در بخشی از برنامه‌ها ، مشارکت دارد.
کارشناس مسوول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که به امضای جواد محقق نیشابوری -مدیر کل کانون خراسان رضوی- و دکتر خدیجه بوزرجمهری - دبیر اجرایی همایش- رسیده است کانون در بخش تهیه تیزر همایش، برگزاری جلسه نقد کتاب با حضور اعضای نوجوان، نمایش سیصد و سی عنوان کتاب منتخب کمیته کودک و اجرای پرده‌خوانی «سقاخانه اسماعیل طلا » کاری از اعضای مرکز شماره 1 نیشابور و اطلاع رسانی برنامه همایش از طریق فضای پورتال با دبیرخانه همایش همکاری می‌کند. در راستای این همکاری آرم کانون در پوسترها و فراخوان‌های همایش، تیزر، لوح تقدیر و کلیه اطلاع‌رسانی‌های همایش درج خواهد شد.
محبوبه بزم‌آرا در ادامه افزود: با توجه به حضور «مصطفی رحماندوست» شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و « کوروش پارساژاد» تصویرگر و گرافیست در همایش ، اعضای نوجوان کلاس‌های ادبی و هنری مراکز فرهنگی – هنری مشهد با مطالعه کتاب شعر نوجوان « کاش حرفی بزنی» سروده این شاعر و با تصویرگری کوروش پارسانژاد، در جلسه‌ای با حضور شاعر، تصویرگر، استادان، دانشجویان و پژوهشگران حاضر در این همایش ملی، به نقد و بررسی کتاب خواهند پرداخت.
ششمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک و نوجوان و چهارمین جشنواره پژوهش با همکاری دانشگاه بین الملل امام رضا علیه‌السلام و مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، 18 و 19 اردیبهشت ماه 96 در مشهد برگزار خواهد شد.