کد خبر: 271786
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
تابستان متفاوت در مرکز شماره3 نیشابور

کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری شماره3 نیشابور تابستانی متفاوت با فعالیت‌های متنوع تجربه کردند.

تابستان هر سال فصل رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر ایران است و مراکز شاهد حضور بچه‌هایی هستند که برای بهتر و غنی‌تر کردن اوقات فراغت خود، دوستی با کتاب را انتخاب می‌کنند و در کنار آن از فعالیت‌های متنوع کانون نیز بهره‌مند می‌شوند.
مسوول مرکز شماره سه نیشابور در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی گفت: مرکز شماره سه نیشابور هم‌چون سال‌های گذشته شاهد حضور چشمگیر و پر شور اعضا در تابستان 1396 بود و مربیان فرهنگی و هنری مرکز، همه تلاش خود را برای استفاده بهتر از این فرصت و کشف استعدادها و خلاقیت کودکان و نوجوانان به کار گرفتند.
زهره اکبرآبادی در سخنان خود ، یکی از اهداف اصلی مرکز در برنامه‌ریزی فرهنگی سال 1396، پایدار سازی و حضور پر رنگ اعضا دانست و گفت: به همین منظور برنامه‌های متفاوت و متعددی در مرکز شماره3 نیشابور برگزار شد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
برگزاری کارگاه هنری نمایش
کارگاه‌های هنری نمایش در تابستان سال جاری به همت مرکز آفرینش‌های هنری استان به صورت منطقه‌ای و با میزبانی مرکز شماره3 نیشابور برگزار شد و ماحصل این کارگاه‌ها تشکیل سه گروه نمایشی و اجرای چند نمایش عروسکی با کم‌ترین و ساده‌ترین امکانات بود.‌
«شما که غریبه نیستید».
«شما که غریبه نیستید» عنوان برنامه‌ای بسیار جذاب است که در آن اعضای کودک و نوجوان با نویسندگان و چهره‌های برجسته ادبیات در حوزه کودک و نوجوان چه در سطح ملی و چه جهانی آشنا می‌شوند. تاکنون اعضای مرکز با بزرگانی چون؛ چارلز دیکنز، ژول ورن، میشل انده،آنتوان دوسنت اگزوپری، هانس کریستین اندرسن،جین وبستر ، مهدی آذریزدی، هوشنگ مرادی کرمانی ، فرهاد حسن‌زاده و حمیدرضا شاه‌آبادی آشنا شدند و تعدادی از آثار آنان را خواندند.
 «تقویم تاریخ»
«تقویم تاریخ» برنامه ویژه برای معرفی و تشریح رخدادهای تاریخی ایران است که در فصل تابستان در مناسبت‌های مختلف به آن پرداخته شد. مناسبت‌هایی چون؛ روز عفاف و حجاب، دهه کرامت، روز قلم، روز ادبیات کودک و نوجوان، بازگشت آزادگان، روز خبرنگار، روز پزشک و هفته دولت در این ویژه برنامه بدان اشاره شد و در خلال آن شخصیت‌های مهمی که در هر یک از این وقایع نقش بزرگی ایفا کرده بودند نیز معرفی شدند.
«باغچه»
در برنامه «باغچه» کودکان مرکز، هر هفته با یکی از گل‌های باغ ادبیات کودک هم‌چون؛کلر ژوبرت، شکوه قاسم‌نیا، مصطفی رحماندوست، نورا حق پرست، سرور کتبی، محمدرضا شمس ،طاهره ایبد ، ناصر کشاورز و جعفر ابراهیمی (شاهد ) آشنا شدند و در جورچین به کشف تازه‌های علمی پرداختند.
و سایر فعالیتها
اکبرآبادی خاطر نشان کرد: آشنایی با سوره‌های قرآن و آثار و برکات آنها ، نقاشی روی شیشه(ویترای) نقاشی روی پارچه ، برگزاری منظم کارگاه‌های کاردستی ،تشکیل دو گروه در جام باشگاه‌های کتابخوانی ، برگزاری جلسات بحث کتاب،اجرای بازی‌های محلی، برگزاری مسابقات مختلف ( حدس ضرب‌المثل و جدول )، برگزاری جشن عروسک‌ها و بازیها ،بازدیدهای مذهبی و تفریحی و برگزاری نشست انجمن کتاب کودک سیمرغ نیشابور ، از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده در تابستان بوده است.

اکبرآبادی ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های متنوع کانون با صرف کمترین هزینه در مناطق کم برخوردار بتواند راهی برای کشف و ظهور و بروز استعدادهای ناشناخته بچه‌های ساکن در این مناطق را فراهم آورد.