کودکان با نیازهای ویژه از فعالیت‌های کانون پرورش فکری بهره‌مند شدند

کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، میهمان مرکز فرهنگی هنری شماره 5 مشهد، اولین و تنها مرکز فراگیر استان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در آخرین روزهای فصل تابستان، و براساس هماهنگی انجام شده با مراکز نگهداری کودکان با نیازهای خاص، جمعی از آنان با حضور در مرکز فراگیر استان از نزدیک با فعالیت‌های فرهنگی، هنری کانون آشنا شدند.
ویکتوریا اعظم مربی مسوول مرکز شماره پنج مشهد در این باره گفت: در این بازدید تلاش کردیم ضمن معرفی فعالیت‌های کانونی، کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های وجودیشان آشنا کنیم و شرایطی فراهم کنیم تا آن‌ها در کنار سایر اعضا ساعات خوشی را بگذرانند.
اعظم در ادامه افزود: در ابتدا میهمانان قسمت‌های مختلف مرکز را بازدید کردند و از فعالیت‌ قصه‌گویی و شعرخوانی استفاده کردند. سپس انیمیشن «یکی کم است» و «عروسی هاجر» به نمایش گذاشته شد و حضور در کارگاه سفال و ساخت دست‌سازه‌های زیبا پایان‌بخش این بازدید بود.  
گفتنی است؛ مرکز فرهنگی هنری شماره پنج مشهد اولین و تنها مرکز فراگیر استان است که تلاش دارد با برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با شرایط جسمی و روحی کودکان با نیازهای ویژه، خلاقیت را در آنان شناسایی و پرورش دهد.