دو جشنواره در یک روز

دو جشنواره «دست پخت‌های خودمانی» و «دست سازه‌های نوجوانی» در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 نیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی هم‌زمان با دهه ولایت مربیان فرهنگی مرکز شماره 3 نیشابور با هدف ترویج غذاهای سنتی و سالم و همچنین پرورش خلاقیت، جشنواره «دست پخت‌های خودمانی» و «دست سازه‌های نوجوانی» را در مرکز برگزار کردند.
زهره اکبرآبادی مربی مسوول مرکز گفت: ایرانیان از دیرباز به پخت غذاهای بومی و محلی علاقه ویژه‌ای داشته‌اند و مردم هر منطقه‌، با توجه به امکانات موجود در محدوده زندگی خود، به ابداع خوراک‌های جدید مبادرت ورزیده‌اند و در واقع یکی از مهارت‌های مورد نیاز برای هر بانوی ایرانی، آشنایی با این مقوله به شمار می‌رود تا برای فرزندان و اهل خانه خود غذایی سالم و دلپذیر فراهم آورد.
مربی مسوول مرکز در ادامه گفت: به منظور تشویق و ترغیب اعضای نوجوان دختر به آموختن مهارت‌های زندگی، هم‌زمان با دهه ولایت و بزرگداشت اعیاد غدیر و قربان ، جشنواره «دست پخت‌های خودمانی» و« دست سازه‌های نوجوانی» در مرکز شماره سه نیشابور بر پا شد.
دراین ویژه برنامه اعضا، در دو بخش با پخت غذاهای سنتی و کیک و شیرینی ضمن ارائه هنرمندی خود، دوستان‌شان را در لذت چشیدن از دست پخت خود شریک کردند.
زهره اکبرآبادی در خصوص جشنواره «دست‌سازه‌های نوجوانی» گفت: یکی از برنامه‌های پر طرفدار در مرکز سه نیشابور در میان اعضاء دختر نوجوان فعالیت کاردستی است‌. به همین منظور بر آن شدیم به منظور تشویق و ترغیب آنان به خلق کاردستی‌های زیبا و ایجاد بستر مناسب جهت رشد و شکوفایی خلاقیت‌ اعضا، نمایشگاهی از دست‌سازه‌های تابستانی آنان برگزار کنیم .
اکبرآبادی خاطر نشان کرد : این برنامه که در تابستان 96 برای دومین بار به اجرا در آمد ، با استقبال بسیار خوب اعضاء و مادران آنان مواجه شد .