کد خبر: 213285
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
جشن کتاب در مراکز فرهنگی هنری سطح استان خراسان جنوبی

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی با برگزاری جشن کتاب، هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی هنری شماره 2 و 3 بیرجند:
مراکز فرهنگی هنری شماره 2 و سه بیرجند جشن کتاب در حالی برگزار کردند که تصمیم گرفته بودند از35 نفر از اعضای کتاب خوانی فصل بهار در مرکز شماره 2 بیرجند به نمایندگی از 452 نفر از شرکت کنندگان در این طرح  تقدیر کنند.
عبدالرضا صمدی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در این جشن سخنانش را با یک آرزو آغاز کرد و گفت: آرزو دارم تمامی کودکان و نوجوانان در سلامت کامل باشند و همواره اهل مطالعه باشند.
صمدی خاطر نشان کرد: اعضای کانون باید کتاب‌هایی را که مطالعه می‌کنند به  دیگران معرفی کنند و آنها را در مطالعه کتابهای کانون سهیم کنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طرح کتاب‌خوانی فصل اشاره کرد و گفت : طرح کتاب‌خوانی فصل بهار به همت مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند و طرح کتاب‌خوانی تابستان توسط مرکز فرهنگی هنری نهبندان برگزار شده است .
وی اضافه کرد: این در حالی است که هم اکنون طرح کتاب خوانی فصل پاییز با مسوولیت مرکز فرهنگی هنری سربیشه در حال اجراست.
صمدی از حضور پر رنگ اعضا در این طرح و همت مربیان قدردانی کرد و گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی برای ما فرصتی ایجاد کرد تا ما بتوانیم از  اعضایی که در طرح کتاب‌خوانی فصل بهار شرکت کرده بودند در فصل پاییز تقدیر کنیم.  
وی افزود: در طرح کتابخوانی فصل بهار 452 نفر  با 527 اثر در سطح استان شرکت کردند  که از این مجموع 142 نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی  و تقدیر خواهند شد.
در ادامه برنامه‌هایی از قبیل سرود و نمایش زنده با عنوان" قلب من کتاب"  به اجرا در آمد و 35 نفر از اعضای برگزیده  طرح کتاب‌خوانی فصل بهار با اهدای لوح و هدیه تقدیر شدند.  در همین حال از برترین اعضای کتاب‌خوان با اهدای کارنامه دانایی قدردانی شد.
این جشن در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند با حضور120 نفر از اعضا پنج شنبه 25 آبان ماه سال جاری برگزار شد.
 
 
مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند:
به همت اعضای کتاب‌خوان مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند جشن کتاب در این مرکز با حضور بیش از 80 نفر از والدین و اعضا برگزار شد و 8 نفر ازاعضا ی کتابخوان‌در حضور والدین 8 کتاب را معرفی کردند و خلاصه ای از محتوای کتاب را برای والدین و دوستان خود تعریف کردند .
کتاب های سفر دانه ها، مرد جوان و خیاط حیله گر، لالایی برای دختر مرده، جزیره بی‌تربیت‌ها ، رمان هستی از جمله کتاب‌هایی بودند که در این برنامه توسط اعضا معرفی شدند.
در همین حال یکی از مادران کتاب‌خوان که سه فرزندش عضو کانون هستند برای حاضرین از عوامل موفقیت خود و فرزندانش در امر کتاب‌خوانی سخن گفت.
در پایان از25 نفر از اعضای کتاب‌خوانی که در طرح  نربان دانایی موفق بودند، 11 عضو برتر کتاب‌خوانی فصل بهار، 5 نفر از اعضایی که کارنامه دانایی دریافت کرده بودندو 5 عضو برتر در زمینه اخلاق و عفاف و حجاب هدایای خود را دریافت کردند.
پذیرایی پایانی این جشن متفاوت بود و میهمانان با اهدای کتاب پذیرایی شدند.
در همین حال مربی فرهنگی مرکز از حضور 500 نفری دانش آموزان در هفته کتاب خبر داد و گفت: نمایش فیلم، نقد کتاب پیش از بستن چمدان و رمان هستی، نمایشگاه کتاب با محوریت حضرت محمد (ص) و رمان نوجوان، امام حسین و عاشورا و صحافی کتاب های اوراقی از برنامه های اجرایی مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند در هفته کتاب بود.
 
مرکز فرهنگی هنری درمیان:
به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب، 150 نفر از دانش آموزان 8 مدرسه راهنمایی و ابتدایی شهرستان اسدیه میهمان مرکز فرهنگی هنری درمیان شدند تا جشن کتاب را برگزار کنند.
دیدن مرکز فرهنگی هنری درمیان که از زمان افتتاح آن فقط 14 ماه می گذرد برای بعضی از دانش آموزان بسار جذاب بود و این اشتیاق به خوبی در چهره آنها نمایان بود.
محمد رضا سجادی پور معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش درمیان با حضور در این جشن با استناد به حدیثی از حضرت علی (ع) مطالعه کتاب را غذای روح بشر دانست و گفت: کودکان و نوجوانان با داشتن امکاناتی هم‌چون کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید از تمامی لحظات و فرصت هایی که برای مطالعه فراهم می شود استفاده کرده و روح و ذهن خود را پرورش دهند.
رقیه امانی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری درمیان نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: کتاب همنشین مهربان و بی آزاری است که دوستی خود را همواره در طول تاریخ به اثبات رسانده است و ترنم زیبای آن گنجینه علم و آگاهی خواننده‌ی کتاب را  صفا بخشیده است.
امانی خاطر نشان کرد: احترام به عالم، معلم و نگارنده کتاب وظیفه خوانندگان کتابهاست و از والدین خواست تا بخشی از هزینه های مستمر زندگی را به خرید کتاب اختصاص دهند و با مراجعه به کتابخانه فرزندان خود را به خواندن کتاب تشویق کنند.
در این مراسم مسوولین ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حراست آموزش و پرورش و مشاور فرماندار در امور بانوان و مدیران مدارس حضور داشتند.
 بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری و اهدای هدایا به کتاب‌خوان های برتر بخش پایانی جشن کتاب در مرکز فرهنگی هنری درمیان بود.
 
جشن والدین و کتاب و معرفی کتابخوان های برتر در بشرویه:
در آخرین روزهای هفته کتاب مرکز فرهنگی هنری بشرویه مادران و اعضا را در کنار یکدیگر دعوت کرد تا شرکت کنندگان این جشن خاطره ماندگاری از جشن هفته کتاب در ذهن ثبت کنند.
قریب به 100 نفر از والدین و اعضا در این جشن حضور یافتند و با اجرای برنامه های متنوع و شاد برای کتاب جشن گرفتند.
اجرای نمایش خلاق 10 عضو 10 کتاب با همکاری مربی سیار روستایی بشرویه با حضور 10 دانش آموز از 10 مدرسه، نمایش عروسکی یک گربه و پنج موش به شیوه انگشتی و مسابقه ادبی یک گلدان نام کتاب ویژه والدین با هدف نوشتن خلاق از جمله برنامه های اجرایی این جشن بود.
در پایان کارنامه دانایی به اعضای کتاب خوان اهدا شد.