تجلیل  از  400 عضو کتاب‌خوان مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی

هم‌زمان با فرا رسیدن هفته‌ی کتاب ‌و کتاب‌خوانی از 400 عضو برتر کتاب‌خوان مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی تجلیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت: کتاب، کتاب‌خوان و مراکز فرهنگی هنری محور اصلی برنامه‌های کانون خراسان‌جنوبی در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی است.
مدیر کل کانون خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: معرفی و ارایه کتاب به خانواده‌ها، تقویت انگیزه های کتاب‌خوانی در اعضا و توجه خاص به منابع موجود در کتاب‌خانه‌های مراکز، اجرای برنامه‌های تأثیرگذار با محتوای عاشورا و قیام امام حسین (ع) بخشی از برنامه‌های هفته کتاب به شمار می‌رود.
به گفته‌ی صمدی، اهدای کتاب به کتاب‌خانه دبستان ایرج نایب در روستای حسین آباد سادات، اهدای 50 جلد رمان نوجوان امروز به دبیرستان ارشاد خوسف، برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های عاشورا، محرم و قیام امام حسین (ع) در مراکز فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه فروش کتاب در مدارس، تقدیر از اعضای کتاب‌خوان، ارسال کارنامه‌ی دانایی و تجلیل از 400 عضو کتاب‌خوان، چاپ عکس اعضای کتاب‌خوان در روزنامه‌ی محلی استان و معرفی تصویر اعضای کتاب‌خوان در بنر 12 متری در سه میدان اصلی شهر بیرجند از جمله برنامه‌های کانون در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.
وی در همین حال تصریح کرد: در طول برگزاری هفته کتاب اعضای مراکز کانون استان به مسوولین، بازاری‌ها و صاحبان صنف‌های مختلف کتاب اهدا خواهند کرد و مربیان نیز با حضور در مدارس به اجرای مسابقه‌های متنوع کتاب‌خوانی می‌پردازند.
صمدی رونمایی از کتاب آب‌نبات صورتی که مجموعه‌ای از آثار سه سالانه‌ی اعضای آفرینش‌های ادبی است را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد و گفت: طرح‌های خلاق و بسیارارزشمندی در سطح مراکز فرهنگی هنری استان با موضوع کتاب‌خوانی توسط مربیان اجرا می‌شود که در این هفته طرح‌های کتاب‌خوانی جمع‌آوری و صاحبان طرح‌های برگزیده و موفق طی مراسمی معرفی و تجلیل خواهند شد.
همه ساله هفته کتاب و کتاب‌خوانی از 24 آبان الی 30 آبان ماه در سطح کشور برگزار می‌شود و هم‌گام با سراسر کشور 19 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی، شهری و پستی خراسان جنوبی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به استقبال هفته کتاب‌خوانی می‌روند.