کانون به داشتن اعضای کتاب‌خوان افتخار می‌کند

مدیر کل کانون خراسان جنوبی در دیدار با اعضای برگزیده و کتاب‌خوان، کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند گفت: ما افتخار می‌کنیم که شما کودکان و نوجوانان، عضو کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند هستید.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی دیدار خود را با 10 عضو کتاب‌خوانِ کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند، با پرسش و پاسخ آغاز کرد و پاسخ های جذاب و شنیدنی اعضا از همان ابتدا، دیداری متفاوت را  در دفتر مدیر کل کانون رقم زد.
در ادامه مدیر کل کانون خراسان جنوبی، با بیان این‌که کانون به داشتن اعضای کتاب‌خوانی مانند شما در کتاب‌خانه سیار شهری افتخار می‌کند، گفت: خداوند نعمت‌های بی‌شماری را برای آسایش و آرامش انسان خلق کرده است و ما برای این‌که بنده‌ی خوبی باشیم باید ابتدا خودمان و دنیای اطرافمان را به خوبی بشناسیم.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی، اضافه کرد: شما عزیزانی که به مطالعه کتاب‌ها علاقه‌مند هستید، باید با نگاه وسیع به دنیا و انجام کارهای خوب، همواره تلاش کنید تا آدم‌های مفیدی برای دیگران باشید و یکدیگر را دوست داشته باشید.
وی درهمین حال به اعضای کتاب‌خوان توصیه کرد: کتاب‌ها را با دقت و چندین بار مطالعه کنند و برای کتاب خواندن برنامه‌ریزی کنند، در عین حال کتاب‌های مفید را معرفی  و با بیان  بخشی از جذابیت‌های داستان، دوستان خود را به مطالعه‌ی کتاب‌ها تشویق کنند.
 صمدی یادآور شد: داشتن روحیه پرسش‌گری از ویژگی‌های کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان است و این  سرآغازی برای تفکر و آگاهی است که مسیر رسیدن به علم و کسب دانایی را برای علاقه‌مندان به مطالعه کتاب هموار می‌کند و این به معنای موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی است.
اعضای حاضر در این نشست صمیمی، طی 4 سال عضویت در کتاب‌خانه‌ی  سیار شهری بیرجند بیش از180 جلد کتاب را خوانده بودند و هرکدام  به طور جداگانه ضمن معرفی خود از چگونگی عضویت، خاطرات و کتاب‌های مورد علاقه‌شان سخن گفتند.
محسن دهقانی گفت کتاب مورد علاقه‌اش « هفت برادر» نام دارد و خواهر او کوثر دهقانی معتقد بود: کتاب‌خانه سیار برای کودکان به دلیل سیار بودنش و خودرویی که حامل کتاب است جذابیت‌های زیادی دارد و بچه‌ها به دلیل علاقه به مطالعه به دنبال کتاب هرجایی که کتاب‌خانه سیار باشد، می روند.
 علی اکبر قلندری دیگر عضو کتاب خوان ن، کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند نیز خواستار افزایش تعداد کتاب‌های مذهبی بود.
وجود کتاب‌های رمانی که سرشار از تخیل هستند، یکی از دلایل اشتیاق این اعضا به مطالعه کتاب بود  و این اعضا بر این باور بودند که مطالعه‌ی همین کتاب‌ها به ما این فرصت را می‌دهد تا با تخیل ذهن آن‌چه را در عالم واقعیت غیر ممکن است، به ممکن تبدیل کنیم ، در حالی که معلومات علمی خود را بیشتر می‌کنیم.   
در پایان از سوی مدیر کل کانون خراسان جنوبی به اعضای کتاب‌خوانِ شرکت کننده در این گفت‌وگوبا نام‌های: کوثر دهقانی، مهسا دهقانی، محدثه دیانتی‌فر، پریسا عزیزی، فاطمه عزیزی علی اکبر قلندری، محمد علی خدادادی، ، پوریا برزگان، محسن دهقانی و سید صادق بیرقی لوح تقدیر و بن خرید محصولات کانون اهدا شد.