برگزاری نخستین جلسه هماهنگی گرامی‌داشت هفته ملی کودک در بیرجند

مدیر کل کانون خراسان‌جنوبی گفت: کودکان امروز مدیران و اداره‌کنندگان جامعه در آینده هستند، بنابراین باید از همین امروز برای آموزش کودکان و شناسایی توان‌مندی‌های آنان به نحو شایسته تمامی سازمان‌ها برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در نخستین جلسه هم‌اندیشی گرامی‌داشت هفته ملی کودک، از کودکان به عنوان سرمایه‌های اصلی و آینده‌سازان کشور یاد کرد و تأکید کرد: تمامی نهادها و سازمان‌ها باید برای آموزش بهتر و شایسته کودکان تلاش کنند تا در آینده جامعه‌ای پویا و موفق داشته باشیم.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان باید در شرایطی آموزش ببینند، که استعدادهایشان شکوفا شود و بهترین زمان برای کسب آموزش، دوران کودکی است.
وی با اشاره به این‌که کودکان نیازهای متفاوتی هم‌چون: نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند گفت: امروزه برای رفع نیازهای کودکان تنها یک نهاد یا سازمان نمی‌تواند متولی باشد و هدف از برگزاری این نشست‌های مشترک، تنها شناخت ظرفیت‌های سازمانی برای ارایه خدمات بهتر به کودکان و نوجوانان و توجه به نیازهای آنان است.
صمدی در ادامه توضیح داد: شناسایی نیازهای کودکان در دو سطحِ رسانه‌ای و انگیزش احساس جامعه نسبت به کودکان و نوجوانان  و دوم ایجاد قوانین برای امنیت و آسایش کودکان ضروری است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی در بخشی از سخنانش از همت و همراهی سازمان‌ها و نهادها در برگزاری هفته ملی کودک سال 92 قدردانی کرد و در گزارش کوتاهی گفت: در سال گذشته، قریب به 20 سازمان در برگزاری هفته ملی کودک مشارکت داشتند و 220 برنامه برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا شد که شاخص‌ترین آنان دیدار کودکان با استاندار خراسان جنوبی، فرماندار، شهردار و دیگر مسوولین شهرستان‌ها بود که این دیدارها سبب می‌شود کودکان به رشد شخصیتی بالایی برسند و با مسوولیت‌های بزرگ آشنا شوند.
وی با اظهار تأسف برای اتفاقات و حوادث ناگواری که برای کودکان سراسر دنیا رخ می‌دهد، گفت: طی ماه‌های اخیر شاهد کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه بودیم و نمی‌توان شهادت 700 کودک را در جنگ 50 روزه نادیده گرفت، ارتباط عاطفی کودکان ما با کودکان غزه در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری یکی از محورهای اصلی برنامه‌های هفته ملی کودک در سال 93 خواهد بود.
در همین حال صمدی گفت: انتشار مجموعه «کودک و کودکی در نگاه مسوولان» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که در بردارنده نقطه نظرات نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، فرمانداران و شهرداران در سال 92 درباره کودکان بود، هم‌چنان در هفته ملی کودک سال 93 نیز ادامه خواهد داشت.
مدیر کل کانون در پایان سخنانش از توجه ویژه صدا و سیمای خراسان جنوبی در انعکاس اخبار کودک و نوجوان قدردانی کرد.
     در ادامه هر یک از میهمانان با اعلام آمادگی کامل برای مشارکت در برنامه‌های هفته ملی کودک از تلاش کانون در بزرگ داشت هفته ملی کودک  سال 92 قدردانی کردند.
محمود کاظم‌زاده مدیر کل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان، به عنوان یکی از مدعوین این نشست گفت: تجربه‌های موفق ما در سنوات گذشته در اجرای مشترک برنامه‌های فرهنگی با کانون ما را به این یقین رساند که کودک و کتاب دو عنوان مشترک جدا‌ناپذیر هستند و همراهی دو مجموعه کانون و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی اهداف عالیه تشویق کودکان و نوجوانان را به مطالعه تحقق می‌بخشد.
 هم‌چنین احمد سیف مدیر روابط عمومی صدا و سیمای خراسان جنوبی، طی سخنان کوتاهی برای مشارکت در بزرگ‌داشت هفته ملی کودک اعلام آمادگی کرد و گفت: توجه به نیازهای کودکان امری است که  باید همواره و در طول سال مورد توجه قرار گیرد.
سیف یادآور شد: متأسفانه در دنیای امروز فضاهای مجازی و ماهواره دو عنصر تأثیرگذار بر تربیت کودکان و نوجوانان هستند که امیدواریم بتوانیم با ساخت برنامه‌های متفاوت نگاه جامعه را به سمت صدا و سیمای ایران اسلامی سوق دهیم.
نصرت زمانی پور مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت  مرکز بهداشت استان نیز بر توجه به سلامت کودکان تأکید کرد و گفت: نیازهای کودکان امروز را نمی‌توان به فردا موکول کرد، بنابراین از همین امروز بایدبرای فردای کودکان برنامه‌ریزی کرد.
 در همین حال فاطمه ثقه‌الاسلامی معاون ابتدایی آموزش و پرورش بیرجند گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های محلی، توجه به نیازهای کودکان استثنایی، راه اندازی گروه‌های پیام آوران شادی با نمایش، نوشتن نامه به کودکان غزه و برپایی کارگاه‌های آموزشی تخصصی می‌تواند از جمله برنامه‌های بزرگ‌داشت هفته ملی کودک باشد.
محمدرضا قائمی کارشناس مسوول آموزش پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش، سید سعید نارمنجی نماینده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، حسن اکبری مدیر طرح و برنامه شهرداری بیرجند، مرضیه حسینی کارشناس امور بانوان فرمانداری بیرجند، فرح‌دخت قلاسی مود کارشناس دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، زهرا هادوی کارشناس امور کودکان و نوجوانان بهزیستی، عصمت جهانی‌کیا کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیده فاطمه اسلامی نژاد کارشناس معاونت بهداشتی  مرکز بهداشت و ستاره آسمانی مسوول کتابخانه الغدیر بیرجند از دیگر حاضرین این نشست بودند که به اظهار نظرات خود در زمینه برنامه‌های هفته ملی کودک پرداختند.