اعضای برگزیده استانی جشنواره کودک و نوجوان رضوی در کانون خراسان جنوبی تجلیل شدند

پنجاه و دو عضو برگزیده استانی جشنواره کودک و نوجوان رضوی در کانون خراسان جنوبی، در حالی مورد تقدیر قرار گرفتند که هم‌زمان نمایشگاه آثار اعضای شرکت کننده‌ی جشنواره رضوی در بیرجند، گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  صبح دهم شهریور 93 با افتتاح نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون استان در جشنواره کودک و نوجوان رضوی، اعضای برگزیده استانی  این جشنواره در  سالن آمفی تأتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی و تجلیل شدند.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در این مراسم گفت: اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان ، دل‌هایشان را درفصل تابستان به مهربانی امام رضا (علیه السلام) گره زدند و با خلق آثار فرهنگی، هنری و ادبی نشان دادند عشق به امام رضا (علیه السلام) در قلب و جان کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی موج می‌زند.
صمدی خاطر نشان کرد: وجود بارگاه نورانی امام هشتم (علیه السلام ) در مشهد مقدس توفیق بزرگی برای ایرانیان است و امام رضا (علیه السلام) نزد کودکان جایگاه ویژه‌ای دارند که گواه آن، حضور فعال کودکان و نوجوانان در جشنواره رضوی است.
 وی تصریح کرد: بسیاری از کودکان که از بیماری‌های سخت رنج می‌بردند با عشق و توسل به امام رضا (علیه السلام) شفا گرفتند و درد و رنج آنان پایان یافته است، این نیز  نشانه‌ای از محبت ائمه معصومین به ویژه امام رضا (علیه السلام) به کودکان است.
مدیر کل کانون استان با بیان این‌که اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری استان طی سال 93 با هشت‌صد و 34 اثر در جشنواره کودک و نوجوان رضوی شرکت کردند، گفت: از مجموع آثار تولیدی در مراکز فرهنگی هنری استان، 20 درصد به دفتر استان ارسال شد و پس از انجام مراحل داوری استانی 31 اثر فرهنگی، هنری و ادبی به دبیرخانه کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین الملل امام رضا (علیه السلام) در تهران ارسال شد.
صمدی یادآور شد: نقاشی، تحقیق و پژوهش رضوی، قصه‌گویی، نشریه کاغذی و الکترونیکی، داستان کوتاه، خاطرات، شعر، نمایش‌نامه نویسی و نمایش‌نامه خوانی رضوی از جمله بخش‌های جشنواره کودک و نوجوان رضوی بود که مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در آن شرکت کردند.
 در همین حال میهمان ویژه مراسم تقدیر از اعضای برگزیده استانی جشنواره کودک و نوجوان رضوی، سید حاجی خاتمی کارشناس تکنولوژی و سرگروه‌های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بیرجند به بیان خاطره‌ای از معجزات امام رضا (علیه السلام ) پرداخت که  در دوران جوانی، خود ایشان از کرامات امام رضا (علیه السلام) بهره‌مند شدند.
خوانش صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام)، اجرای سرود توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، اجرای حافظ‌خوانی توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند، قصه‌گویی، مولودی خوانی، افتتاح نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشنواره رضوی، رونمایی از بنرِ معرفی اعضای برگزیده استانی جشنواره رضوی در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه السلام) و در پایان اهدای لوح تقدیر و هدیه به اعضای برگزیده استانی جشنواره رضوی از جمله برنامه‌های مراسم تجلیل از اعضای برگزیده  استانی کودک و نوجوان در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه السلام) بود که در بیرجند برگزار شد.
 
نمایشگاه آثار جشنواره  کودک و نوجوان رضوی در مرکز شماره 1 بیرجند
نمایشگاه آثار اعضای شرکت‌ کننده مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جشنواره رضوی صبح دهم شهریور 93 در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند آغاز به کار کرد و تا 16 شهریور پایان دهه کرامت و میلاد مبارک شمس الشموس امام رضا (علیه السلام) به کار خود ادامه خواهد داد.
در این نمایشگاه 70 اثر نقاشی، 7 اثر پژوهشی، 9 اثر نشریه نگاری، 15 اثر شعر، خاطره و داستان کوتاه رضوی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
ساعت کار نمایشگاه 8 صبح الی 30/17 عصر اعلام شده است.