برگزاری عصر شعر محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی در بیرجند

برای سومین سال متوالی به همت اعضای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر شعر محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، به مناسبت فرا رسیدن روز مباهله و نزول آیه تطهیر اعضای کارگاه آفرینش‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند عصر شعر محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی را برگزار کردند.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور در این مراسم ضمن تبریک این روز به اعضا گفت: کتاب آسمانی قرآن و احادیث پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در زندگی سرشار از درس زندگی است که خوانش آن به زندگی انسان معنا می‌بخشد.
مدیر کل کانون استان از این  برنامه فرهنگی، ادبی اعضای آفرینش‌های ادبی کانون استان که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، قدردانی کرد و گفت: گرامی‌داشت روز مباهله و نزول آیه تطهیر اقدام ارزشمندی است که توسط کودکان و نوجوانان انجام می‌شود و خوانش اشعار کتاب محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی به زیبایی در این برنامه قابل توجه است، امیدوارم در سال‌های آینده دیگر کتب اشعار مربوط به پیامبر اکرم (ص) نیز مورد توجه قرار گیرد.
صمدی با توجه به نزدیک بودن ایام محرم به اعضا پیشنهاد کرد:  به منظور آشنایی با مرثیه‌های فاخر ترکیب‌بند معروف محتشم کاشانی که در رثای  حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و شهیدان کربلا – باز این چه شورش است که در خلق عالم است-  سروده شده است، زیبا‌خوانی کنند و برای عزاداری  فرزند رسول ا... حضرت محمد (ص) در ماه محرم آماده شوند.
ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان نیز درباره اهداف برگزاری این برنامه گفت: کتاب «محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی» مجموعه اشعار شاعران کهن و معاصری است که در وصف و نعت حضرت محمد (ص) سروده شده و به همت جعفر ابراهیمی شاهد گردآوری شده است و آشنایی اعضا با متون کهن و اشعار مذهبی شاخص‌ترین هدف اجرای عصر شعر «محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی» بود.
 این برنامه با  حضور 80 نفری اعضا و مربیان برگزار و با برنامه‌هایی هم‌چون: اجرای پرده خوانی مباهله توسط عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند، اجرای 2 سرود توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 و 3 بیرجند، خوانش کتاب داستانی« بهار در بادیه» توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند و خوانش اشعار کتاب «محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی» و دل‌نوشته‌های اعضا همراه شد.
 ویژه برنامه عصر شعر «محمد رسول ا... در هزار سال شعر فارسی» که در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر 28 مهرماه 1393 برگزار شد با اهدای هدایا به حاضرین پایان یافت.