برنامه‌های هفته کتاب اعلام شد

پس از برگزاری جلسات برنامه‌ریزی بزرگ‌داشت بیست و دومین هفته کتاب، عبدالرضا صمدی برنامه‌های اجرایی هفته کتاب امسال را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی کتاب را با ارزش‌ترین پدیده فرهنگی و بهترین دوست برای انسان‌ دانست و گفت: کتاب‌ها مانند نسیم بهاری روح و روان را طراوت می‌بخشند و افق‌های جدیدی از اندیشه و فهم  را در برابر انسان می‌گشایند.
صمدی در اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفت: کتاب‌خوانی کودکان به ویژه در دوران کودکی اثر عمیق در فکر و تخیل آنان می‌گذارد و آنان را با ارزش‌های اخلاقی مانند صداقت، امید، جوانمردی، حقیقت‌جویی و درک مسایل و راه‌های مبارزه با مشکلات آشنا می‌سازد. 
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با اشاره به این‌که کتاب‌خوانی یکی از فعالیت‌های اساسی مراکز فرهنگی هنری کانون است، گفت: خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های نو و خلاق در سطح مراکز استان شاهد رشد آمار امانت کتاب و علاقه‌مندی اعضا به مطالعه کتاب بوده‌ایم و امیدواریم هم‌چنان این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.
در ادامه صمدی از برنامه‌های هفته کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته کتاب برای دومین سال متوالی طرح اهدای کتاب به  کتاب‌خانه‌های مدارس روستایی و مناطق محروم با مشارکت تعدادی از مدارس سطح شهر اجرا خواهد شد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با بیان این‌که برگزاری نشست دو پنجره با حضور  خانم عرفان نظرآهاری یکی از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان کشور از برنامه‌های شاخص هفته کتاب امسال خواهد بود، گفت: اعضای کارگاه ادبی مراکز فرهنگی هنری استان طی نشستی علاوه بر نقد آثار این شاعر، به خوانش آثار خود نیز می‌پردازند، هم‌چنین در نشستی شاعران و نویسندگان بومی استان خراسان جنوبی با خانم عرفان نظر آهاری دیدار خواهند داشت.
وی افزود: برپایی کارگاه کتاب‌سازی، برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح مدارس، برگزاری جشن کتاب، تقدیر از اعضای برتر کتاب‌خوان، والدین کتاب‌خوان، خبرنگار و روزنامه برتر در حوزه کتاب، معرفی کتاب‌خوان‌های برتر و معرفی کتاب‌های پرخواننده از دیگر برنامه‌های هفته کتاب سال 93 می‌باشد.
در عین حال مدیر کل کانون استان تصریح کرد: اهدای کتاب توسط اعضا به صاحبان مشاغل مختلف در سطح شهر و معرفی کتاب‌های کانون در سطح مدارس توسط اعضا از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب خواهد بود.
صمدی در پایان اظهار امیدواری کرد ، بتوانیم در سطح جامعه در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی گام‌های مؤثری برداریم.