افزایش دو برابری اعضای جدید و تمدیدی در مراکز فرهنگی هنری ثابت  در بهمن ماه 1393

اشتیاق کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی برای عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه بهمن 1393 نسبت به بهمن سال گذشته دو برابر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت:  بررسی آمار نرم افزار کتابداری در بهمن 1393 نشان می دهد، 313 کودک و نوجوان خراسان جنوبی با مراجعه به 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت استان عضو کانون پرورش فکری شده‌اند و یا عضویت خود را برای یک سال دیگر تمدید کرده‌اند.
وی اضافه کرد: این بررسی نشان داد، در بهمن 1393، یک‌صد و 57 کودک و نوجوان در 12 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان عضو جدید ثبت نام کرده‌اند که مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس با 33 نفر عضو جدید، رتبه اول را در بخش اعضای جدید به خود  اختصاص داده است.
در عین حال مدیر کل کانون استان از مراکز فرهنگی هنری بشرویه، فردوس و شماره 1 بیرجند به عنوان مراکزی که در بخش اعضای جدید به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را کسب کرده‌اند، یاد کرد.
صمدی تصریح کرد : تعداد اعضای جدید مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون استان در ماه بهمن سال 92 تعداد 76 نفر بوده است که در سال 93 به 157 نفر رسید و به میزان 106 درصد افزایش یافت.
وی در بخش تمدید اعضای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری ثابت توضیح داد: در بهمن ماه امسال یک‌صد و 54 کودک و نوجوان عضویت خود را در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمدید کرده‌اند تا بتوانند هم‌چنان از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی استفاده کنند.
مدیر کل کانون در ادامه خاطر نشان کرد:  بررسی‌های آماری موجود در نرم افزاری کتابداری نشان می‌دهد، در بهمن 1392 تعداد 79 نفر از کودکان و نوجوانان عضویت خود را در مراکز فرهنگی هنری ثابت استان تمدید کرده‌اند در حالی که در بهمن ماه سال جاری  154 نفر عضویت خود را تمدید و رشد 95 درصدی آمار تمدید عضویت، بیانگر استمرار علاقه کودکان و نوجوانان به حضور در مراکزفرهنگی هنری استان است.
در حال حاضر بیش از 21 هزار کودک و نوجوان استان خراسان جنوبی که در رده سنی 6 تا 16 سال هستند، عضو مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی، پستی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.