برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی اوایل مرداد در قاین

جشنواره هنرهای نمایشی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش نمایش عروسکی، تئاتر کاغذی و نمایش‌نامه‌خوانی دهه اول مرداد 1394 برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در نخستین جلسه برنامه ریزی جشنواره هنرهای نمایشی که در شهرستان قاین با حضور جمعی از مسؤولین برگزارشد، گفت: انسان‌ها علاوه بر نیازهای اولیه و مادی، نیازهای بزرگ‌تری هم‌چون نیازهای عاطفی، شناختی و معنوی دارد، زیرا این نیازها به انسان آرامش می‌دهد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی در ادامه گفت: کودکان و نوجوانان به فضاهایی نیاز دارند که سرشار از شادابی و نشاط باشد  و ما باید برای اوقات فراغت آنان متناسب با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برنامه‌ریزی کنیم.
صمدی با بیان این‌که دهه اول مرداد1394 جشنواره هنرهای نمایشی در شهرستان قاین برگزار می‌شود، گفت: اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش نمایش عروسکی، تئاتر کاغذی و نمایش‌نامه خوانی طی 2 روز به اجرای نمایش می‌پردازند.
مدیر کل کانون استان برگزاری این رویداد فرهنگی، هنری را در شهرستان قاین فرصتی برای معرفی این شهرستان و جذابیت‌های آن عنوان کرد.
وی قصه‌گویی، شعرخوانی را از جمله فعالیت‌های فرهنگی دانست که روح و روان کودک را جلا می‌دهد وخاطر نشان کرد:  اگر این فعالیت‌ها در قالب نمایش اجرا شود می‌تواند در رفتار و هیجانات انسان مؤثر باشد، زیرا نمایش رفتار خوشایندی است که کارکرد فرهنگی و اجتماعی دارد.
مدیر کل کانون استان با اشاره به اینکه نمایش صحنه‌های عاطفی ایجاد می‌کند تا کوچک و بزرگ از عمق وجود با آن لبخند بزنند، خاطر نشان کرد: متأسفانه در دنیای امروز به ویژه در محیط‌های فرهنگی از هنر نمایش به خوبی استفاده نمی‌شود و نمایش برای جشنواره و نمایش‌گران تولید می‌شود.
وی تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند تا نمایش با کودکان و برای کودکان تولید شود و باید از کودکان برای حضور در نمایش دعوت کنیم تا کودکان از سنین پایین وارد عرصه هنر شوند.
مدیر کل کانون استان، فراهم آوردن زمینه حضور کودکان را در نمایش وظیفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: هنرمندان بزرگی هستند که کار نمایش را از کانون شروع کرده‌اند و امروز در عرصه هنر تئاتر بسیار موفق ظاهر شده‌اند.
در ادامه این نشست کاظم رضاپور، محمد حسین سپهریان، عباس میر زنگویی، مهدی حمیدی به ترتیب نمایندگان فرمانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و شهرداری قاین از اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری مرکز فرهنگی هنری قاین برای کودکان و نوجوانان قدردانی کردند و برای همکاری در اجرای جشنواره هنرهای نمایشی در شهرستان قاین قول مساعد دادند.