اگر کودکان و نوجوانان مطالعه کنند، شاعران و نقاشان خلاقی می‌شوند

مدیر کل کانون خراسان جنوبی در گردهمایی مربیان ادبی و هنری با تأکید بر تقویت خلاقیت گفت: اگر کودکان و نوجوانان مطالعه کنند، در آینده شاعران و نقاشانی خلاق می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در آغاز گردهمایی دو روزه مربیان ادبی و هنری در بیرجند ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه شعبان، گفت: هر انسانی در هر موقعیت شغلی یا اجتماعی که باشد می تواند نقش معلمی عهده دار شود، امّا باید قدردان این نعمت الهی بود که فرصت تعلیم و تربیت کودکان پاک‌ترین و معصومانه‌ترین موجودات روی زمین را در اختیار ما گذاشته است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان این‌که مهم‌ترین عنصر تربیت در محیط آموزش معلم یا مربی است، تصریح کرد: مربی بدون ارتباط تربیتی مؤثر، خلاقیت، پویایی و گفت‌وگو با کودک یا نوجوان نمی‌تواند فعالیت اثرگذار داشته باشد، مربی باید آگاهانه و هدف‌مند در محیط حاضر شود تا بتواند در آینده یک مربی متخصص باشد، زیرا در امر تربیت محیط، مهم‌تر از وراثت است و باید عناصر تأثیرگذار مثبت را در تعالی و پیشرفت کودکان و نوجوانان فراهم کرد. 
وی تأکید کرد:  اثر هنری و ادبی که دارای عنصر زیبایی باشد، ارزشمند است زیرا مبنای زیبایی تفکر و خلاقیت است.
مدیر کل کانون استان حضور مربیان ادبی و هنری را در یک گردهمایی مشترک ارزشمند خواند و گفت: در کارگاه نقاشی باید شعر خوانش شود و در کارگاه ادبی نیز باید یک نقاشی تحلیل و دربارهی آن برای اعضا صحبت کرد، باید کودکان و نوجوانان را در همین کارگاه‌ها به مطالعه تشویق کرد، اگر کودکان و نوجوانان مطالعه کنند؛ در آینده شاعران ونقاشانی خلاق خواهند شد.
صمدی در ادامه سخنانش به ویژگی‌های یک کارگاه هنری و ادبی مطلوب اشاره کرد و گفت: در محیط آموزشی کارگاه هنری و ادبی باید با خلاقیت، نوآوری، تقویت حواس پنج‌گانه و نگاه متفکرانه در محیط پیرامون همراه باشد تا آثار تولید شده سرشار از زیبایی و حاصل آن استعلای روحی انسان باشد.
مدیر کل کانون استان، دلبستگی اعضای کانون را به مربیان بسیار زیاد دانست و گفت: این علاقه ناشی از تأثیرگذاری مربیان کانون است و این ارزش فراوانی دارد.
وی یادآور شد: مربیان کانون در کارگاه هنری و ادبی باید به کودکان و نوجوانان یاد بدهند تا از مرحله تقلید عبور کنند و به مرز خلاقیت برسند و آن‌گونه برای آموزش این عزیزان برنامه‌ریزی کنند که توانایی نقد و تحلیل آثار را پیدا کنند.
صمدی در پایان سخنان خود گفت: کودکان امروز نیازمند فضاهای با نشاط هستند و کارگاه‌های هنری و ادبی می‌تواند زمینه اتفاقات فرهنگی و هنری که همراه با تربیت است، فراهم کند و به کودکان یاد بدهد در دنیای امروز به یکدیگر مهر بورزند و به یکدیگر کمک کنند.
گردهمایی دو روزه مربیان ادبی و هنری مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به میزبانی کانون شماره سه بیرجند، از صبح سوم خرداد آغاز شده و عصر چهارم خرداد 1394 به کار خود پایان می‌دهد.