آشنایی با شهید دکتر «مهدی امین زاده » یکی از شهدای 7 تیر

هم‌زمان با سی چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر اعضای مرکز فرهنگی هنری قاین در قالب ویژه برنامه« یاد یار» با یکی از شهدای شهرشان که در واقعه 7 تیر سال 1360 به درجه رفیع شهادت رسید، آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی،  هم‌زمان با فرا رسیدن هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و 72  تن از یاران با وفای انقلاب، مرکز فرهنگی هنری قاین با برگزاری ویژه برنامه‌ » یاد یار» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به معرفی یکی از شهدای شهرشان در حادثه 7 تیر به نام شهید دکتر «مهدی امین زاده» پرداخت.
 در این برنامه مربیان واقعه هفتم تیرماه 1360 در دفتر حزب ریاست جمهوری را برای اعضا روایت کردند و دو کتاب « آسمان پرستاره و دانستنی های تاریخ انقلاب اسلامی ایران» به اعضا معرفی شد.
در ادامه اعضا با تهیه نشریه دیواری با زندگی و شخصیت شهید دکتر « مهدی  امین زاده » بیشتر آشنا شدند.
شهید دکتر مهدی امین‌زاده فرزند محمدعلی در تاریخ 14/6/1328 در شهرستان قاین دیده به جهان گشود. او پس از اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته اقتصاد به تحصیل خود در رشته‌ی برنامه‌ریزی اقتصادی در شهر تگزاس ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دکترا در آن‌جا شد .
وی  درمهر ماه سال1358 به عضویت هیئت مدیره‌ی شرکت گسترش خدمات بازرگانی درآمد و در بهمن ماه سال 1359 به سمت معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی منصوب گردید. سرانجام شهید دکتر مهدی امین زاده متعهد به همراه 72 یاور انقلاب اسلامی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی که به دست پلید منافقین صورت گرفت به خیل شهیدان همیشه شاهد پیوست.