همکاری‌های کانون و بانک کشاورزی گسترش می‌یابد

طی دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با کارشناسان بانک کشاورزی، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه کانون و بانک کشاورزی در زمینه توجه کودکان و نوجوانان به ارایه خدمات بانک کشاورزی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در نشستی که با حضور کارشناسان بانک کشاورزی برگزار شد، ضمن معرفی کانون گفت: داشتن مخاطبان کودک و نوجوان و فعالیت‌هایی که در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون اجرا می‌شود، ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن بهره برد و خدمات بانک کشاورزی را برای کودکان و نوجوانان تشریح کرد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: همه ساله اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسابقات مختلف بین‌المللی و کشوری شرکت می‌کنند. در حالی که کشاورزی یکی از موضوعات این مسابقات است و خوش‌بختانه اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کارنامه درخشانی در این زمینه دارند.
صمدی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که کارهای فرهنگی پاسخ آنی ندارد، ولی کودکان و نوجوانان امروز باید آگاهی لازم را کسب کنند تا در آینده از آن بهره ببرند و به رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کنند.
وی تصریح کرد:  کانون آمادگی لازم را دارد تا در کارگاه‌های هنری و ادبی به معرفی بیشتر محصولات استراتژیک استان بپردازد و چگونگی حفظ و نگهداری آن را با همکاری بانک کشاورزی می‌توان بیان کرد.
در ادامه جواد غنچه مدیر گروه خدمات بیمه شعبه بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی، با بیان این‌که خود از اعضای قدیمی کانون است و خاطرات زیبایی از دوران عضویت خود در کانون دارد، گفت: شرایط آب و هوایی کشور ما به گونه ای است که کشاورزان با مشکل کم آبی و خشک‌سالی رو به رو هستند و گاهی سرمازدگی، تگرگ و توفان و سیل به محصولات کشاورزی آسیب می‌رساند.
غنچه اضافه کرد: خدمات صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان کمک می‌کند تا با برگزاری دوره‌های آموزشی، با خاطری آسوده به تولید محصولات بپردازند و ما می‌خواهیم در مناطق شهری نیز کودکان و نوجوانان واسطه‌ای میان بانک و خانواده‌ها باشند و آگاهی لازم را درباره این خدمات کسب کنند.
مدیر گروه خدمات بیمه شعبه بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی در ادامه خواستار همکاری بیشتر کانون و بانک کشاورزی شد تا در قالب تفاهم نامه‌ای بتوان آگاهی بیشتری را به کودکان و نوجوانان در زمینه محصولات کشاورزی استان ارایه کنند.
زینب شیبانی ناظر مقیم زراعت و باغ، سارا بلندی متصدی بیمه استان در بانک کشاورزی از دیگر کارشناسان بانک کشاورزی بودند که در این نشست حضور داشتند.
در پایان مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بانک کشاورزی مسابقه نقاشی در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون استان برگزار شود.
این نشست ظهر دهم تیرماه 1394در محل دفتر مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.