رونمایی از پوستر نخستین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع مسکن در بیرجند

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با نگاهی دوباره به موضوع مسکن در نخستین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با برگزاری آیین رسمی رونمایی از نخستین جشنواره کودک و نوجوان با موضوع مسکن در مرکز فرهنگی هنری شماره3 بیرجند، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان در کارگاه‌های‌نقاشی به موضوع مسکن بیشتر فکر می‌کنند.
 این جشنواره با مشارکت و همکاری مدیریت شعب بانک مسکن و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی آغاز شد.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این آیین گفت: داشتن خانه در شرایط امروزی جوامع  بشری یک آرزو است، همه دوست دارند از نعمت خانه برخوردار باشند و داشتن خانه نیازمند یک آینده ‌گری است که با کمک بانک مسکن میسر خواهد شد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با اشاره به قدمت نیاز انسان‌ها از همان دوران نخستین خاطر نشان کرد:  انسان اولیه برای داشتن خانه تلاش نمی‌کرد، اما وقتی برای نخستین بار یاد گرفت فضایی مانند درون غار می‌تواند برای او خانه امن باشد، به دنبال ساخت خانه رفت و کم کم یاد گرفت خانه مکانی امن است که اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند.
در ادامه محمد پورقربانی مدیر شعب بانک مسکن نیز ضمن قدردانی از همراهی کانون در اجرای این مسابقه گفت: بانک مسکن به عنوان یک بانک پویا به دنبال آن است تا با ارایه خدمات متفاوت هم‌چون حساب آتیه طلایی خدمات خود را کامل‌تر کند.
مدیر شعب بانک مسکن اضافه کرد:آشنایی کودکان و نوجوانان را با مفهوم پس انداز، سپرده گذاری و آینده نگری  از جمله اهداف برگزاری این مسابقه است.
پورقربانی تصریح کرد: داشتن ایرانی آباد با وجود کودکان و نوجوانانی میسر می‌شود که فهیم و دوراندش باشند و مفاهیم آینده نگری را از همان کودکی آموخته باشند.
در ادامه فاطمه سورگی به روایت قصه ای پرداخت که آینده نگری و پشتکار باعث شد حیوانات در سرمای سخت زمستان نگران آذوقه خود نباشند.
در پایان  این مراسم پورقربانی و همراهانش از کارگاه نقاشی و سفال دیدن کردند و با شیوه کار مربیان و اعضای کانون در کارگاه سفال و نقاشی آشنا شدند.
بر همین اساس اعضای مراکز فرهنگی هنری می‌توانند با شرکت در نخستین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع مسکن و ارسال آثار با تکنیک آزاد تا 15 دی ماه در این مسابقه شرکت کنند.
قرار است مراسم اختتامیه هم‌زمان با 24 دی ماه 1394 سالروز تأسیس بانک مسکن برگزار شود و صاحبان آثار برتر معرفی و تجلیل شوند.