پیام هنر  و ادبیات، رسیدن به اخلاق نیکو ست

نتیجه دوستی با هنر و ادبیات برای کودکان و نوجوانان، متخلق شدن به اخلاق نیکو و حسنه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، حسین علیجانی مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در جمع کارکنان، کارشناسان و مربیان پاره وقت ادبی و هنری  با بیان این مطلب گفت: پیام هنر و ادبیات آن است که « زندگی انسان بر مدار اخلاق باشد»، می‌خواهیم به همت مربیانی که در زمینه ادبیات و هنر فعالیت می‌کنند، به آنجا برسیم که کودکان و نوجوانان شرکت کنندگان در کارگاه‌های هنری و ادبی صاحبان اخلاق نیکو و مهربانی شوند و مسیر رسیدن به نیکی در سایه هنر و ادبیات برای این عزیزان ترسیم شود.  
وی خاطر نشان کرد: تجربه کردن یورش بردن به ناشناخته‌ها است و باید زمینه را فراهم کرد تا مربیان و اعضا به سمت ناشناخته‌ها بروند و به کشف تازه‌ها بپردازند.
 علیجانی اضافه کرد: کشف برخی از تازه‌ها، مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد و حضور کودکان و نوجوانان در کارگاه های هنری و ادبی ، تجربه‌های متفاوتی را در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون کشور به ثبت می‌رساند که حاصل آن ارتقای مهارت‌های اجتماعی و فردی کودکان و نوجوانان است.
مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تصریح کرد: کودکان و نوجوانان بهترین ارباب رجوع های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، آنان شایسته بهترین برنامه‌ریزی‌ها با هدف رسیدن به  زندگی ایده آل هستند.
علیجانی با بیان این‌که اعضای کانون با سنگ بنای ادبیات و هنر به سراغ کتاب‌ها می‌روند، گفت: مربیان باید تمرین کنند تا در کارگاه‌های هنری و ادبی بیشتر با اعضا گفت‌وگو کنند و از آنان بخواهند با توجه به علایق خودشان برای کارگاه‌های هنری و ادبی پیشنهاد بدهند.
وی خاطر نشان کرد: کانون همانند باغچه‌ای است که در آن گل‌های خاص پرورش پیدا می‌کنند و هنگامی که بچه‌ها وارد کانون می‌شوند باید باورداشته باشند، کانون دنیای عجیب و رنگارنگی دارد که سهم بزرگی در شکوفایی استعدادها و توان‌مندی‌های آنان دارد.
مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با اشاره به سخنان ائمه معصومین درباره خرد جمعی گفت: بهره‌مندی از خرد جمعی و اجرای برنامه‌های متنوع گروهی به ویژه خارج از فضای کانون می‌تواند نقش بسیار مؤثری در خلاقیت اعضا داشته باشد.
علیجانی تأکید کرد: همه با هم باید برای معرفی توان‌مندی‌های  کانون و ارایه گزارش موفقیت‌های اعضای در عرصه‌های کشوری و بین‌المللی به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم تلاش کنیم، اهالی هنر را به کانون دعوت کنیم تا بدانند کانون کجاست و چه می‌کند.
 طاهره حمیدی مدیر کل کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور مهد علم، فرهنگ و هنر است و در طول زمان مشاهیر و بزرگان بی‌شماری را در دامان خود پرورده است.
  مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: اگرچه کودکان و نوجوانان این سرزمین در استانی کویری زندگی می‌کنند، اما در کنار مربیان توان‌مند و با انگیزه کانون به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند.
در ادامه این نشست که با حضور کارکنان، کارشناسان و مربیان پاره وقت ادبی و هنری صبح 30 تیر ماه 1395 در محل دفتر مدیر کل کانون خراسان جنوبی برگزار شد، مربیان به طرح نظرات و برخی از مشکلات مربیان پاره وقت پرداختند.
مدیر کل آفرینش‌های هنری و ادبی نیز با توجه به سخنان اخیر مدیر عامل کانون کشور در جمع مربیان کانون استان لرستان به سوالات و ابهامات مربیان درباره مسایل حقوقی پاسخ داد.
حسین علیجانی مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری و حسین طالبی رییس کارگزینی کانون کشور طی سفرشان به استان خراسان جنوبی از مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند و کتاب‌خانه سیار روستایی و سیار شهری بیرجند بازدید کردند.
در همین حال رییس کارگزینی کانون کشور به سوالات اداری همکاران کانون استان، پاسخ داد و راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات و موانع اداری ارایه کرد.