ضرورت آموزش کودکان در برابر مشکلات اجتماعی

فرماندار بیرجند گفت: اغلب کودکان نمی‌دانند در موقعیت‌های اجتماعی چه باید بکنند، بنابراین ضروری است تا کودکان را برای غلبه بر این مشکلات آموزش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، علی ناصری فرماندار بیرجند نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات در خصوص مسایل کودکان و نوجوانان بیان کرد.
فرماندار بیرجند گفت: حمایت از کودکان و نوجوانان در مقابل تمامی رویه‌های مضر برای سلامت آنان مثل بهره‌کشی، سوء رفتار، قاچاق و غیره باید مورد توجه قرار گیرد.
ناصری ضمن ارایه تعریف صحیح از کودک، اظهار داشت: رعایت منافع عالیه کودک اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و آموزشی و حمایت از کودکان فاقد یا بدون سرپرست باید در دستور کار همه مسؤولان مرتبط با کار کودکان و نوجوانان باشد.
وی تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که باید در مورد دانش‌آموزان در سنین پایین مورد توجه باشد، مناسب‌سازی مسیر مدرسه، فضای بازی و تجهیزات هنری، آموزشی و محصولات فرهنگی آنان است.
فرماندار بیرجند با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید اقشار مختلف را در رابطه با حقوق کودکان آگاه کنند، بیان داشت: اغلب کودکان نمی‌دانند در موقعیت‌های اجتماعی چه باید بکنند، بنابراین ضروری است تا کودکان را برای غلبه بر این مشکلات آموزش دهیم.
وی اضافه کرد: والدین به ویژه مادران باید در رابطه با اقدماتی که می‌تواند هوش و خلاقیت فرزند را افزایش دهد، آموزش ببیند و از این طریق ایجاد جامعه سالمی را برای آینده رقم بزنند.
ناصری در پایان سخنانش با اشاره به نیازهای کودکان دارای معلولیت جسمی و ذهنی، گفت: در این خانواده‌ها حتما باید فردی به عنوان مراقب به خانواده کمک کند و مهدکودک‌هایی با امکانات ویژه این قشر در نظر گرفته شود.