روبان صندوقچه‌ی سفر کتاب در مرکز شماره دو بیرجند گشوده شد

نمایشگاه سفر کتاب در مرکز شماره دو بیرجند با بازکردن روبان صندوقچه کتاب به دستان مادر شهید حمید مساح از شهدای نوجوان بیرجند، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در ایام مبارک دهه فجر، اعضای مرکز شماره دو بیرجند میزبان مسافرانی بودند که بعد از طی مسافت‌های طولانی و نشاندن لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان آمده بودند تا آنان را بار دیگر رهسپار سرزمین واژه، شعر و داستان کنند؛ مسافرانی که از جنس دانایی و سکوت هستند.
اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو بیرجند با استقبال از ویژه‌برنامه "سفر کتاب" منتظر افتتاح نمایشگاه بودند.
در مراسم افتتاح نمایشگاه، اعضا میزبان مادر شهید  حمید مساح بودند و با باز شدن روبان صندوقچه کتاب توسط این مادر شهید، نمایشگاه سفر کتاب به صورت رسمی افتتاح شد.
در این نمایشگاه علاوه بر معرفی کتاب، برنامه‌هایی با عنوان دو برگ سلام (تهیه پانلی به شکل کتاب و نصب سلام‌های اعضا به یار مهربان کتاب)، رخ زیبای دوست (گرفتن عکس یادگاری با کتاب مورد علاقه عضو) و نمایش (فاصله‌ای که پیر شد) نیز به اجرا درآمد.
در پایان دو نفر از اعضای کودک مرکز با خواندن یک شعر و یک داستانک از کتاب‌های موجود در صندوقچه به استقبال کتاب‌های مسافر رفتند.
مادر شهید مساح  نیز پس از بیان خاطراتی از زندگی فرزند شهیدشان، به همراه مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از سردیس شهدای استان حضور یافتند.
هم‌چنین یکی از مبارزان انقلابی به نام حسین زنگویی که در حال حاضر از اساتید دانشگاه و نویسندگان موفق کشوری است، دعوت شد از خاطرات روزهای انقلاب در سال 1357 برای کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم سخن بگوید.