لزوم توجه بیشتر به افزایش تعداد مراکز کانون

با توجه به جمعیت دانش آموزی استان باید تلاش شود تا تعداد مراکز استان افزایش یابد، اولین گام برای تحقق این مهم بهره برداری از مراکز در دست احداث است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان شمالی، «منیر صادقی» مدیر کل کانون استان در دیدار با مدیر کل اداره راه شهرسازی با تبریک سال جدید و انتصاب این مقام مسوول گفت: یکی از افتخارات ما در کانون این است که توانسته ایم دانش آموزان زیادی را در مناطق محروم تحت پوشش فعالیت های خود قرار دهیم و بعد از چهل سال چندین پروژه را مورد بهره برداری قرار دهیم.
 وی با بیان این که با تمام تلاش های انجام شده هنوز هم سرانه فضای کانونی استان تا رسیدن به استاندارد کشوری فاصله زیادی دارد،خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر توزیع مراکز کانون در استان نامتوازن است، برای افزایش سرانه فضا باید تمام همت و تلاش خود را معطوف به بهره برداری از مراکزی کنیم که سالهاست کلنگ زنی شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.
«صادقی» با اشاره به دو مرکز فرهنگی و هنری که مجری ساخت آنها اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: ما  معتقد هستیم که همه کودکان و نوجوانان در هر منطقه‌ای که هستند باید امکان بهره مندی  از فعالیت های کانون را داشته باشند.
«علیرضا مصطفی زاده» هم در این دیدار برای سرعت بخشیدن به پروژه هزار و 200 متری شیروان و همچنین فاز دوم مرکز شماره دو بجنورد قول مساعد داد تا هرچه زودتر این پروژه ها به بهر برداری برسد.
گفتنی است پروژه مرکز شماره 2 بجنورد هم از جمله پروژه هایی بود که مجری ساخت آن اداره کل راه و شهرسازی بود و طی سال گذشته این ساختمان به مساحت هزار و 520 مترمربع که 300 متر آن کاربری اداری دارد به بهره برداری رسید.