مراسم اولین شب قدر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد

همزمان با شب نوزده رمضان مراسم ملکوتی اولین شب قدر در فضای معنوی و روحانی چهارشنبه شب طی مراسمی در ساختمان مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، اولین شب قدر که به سالروز ضربت خوردن فرق سر حضرت علی (ع) امام اول شیعیان جهان معروف است کارکنان ستادی کانون استان خوزستان با خواندن قرآن، دعای جوشن کبیر، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن، فریاد الهی العفو والغوث سر دادند و با خدای خود تا سحرگاه پنجشنبه راز و نیاز کرده و از درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود سید موسوی با اشاره به تکالیف شب قدر، غسل، احیاء (شب زنده داری)، تلاوت قرآن کریم، توبه و استغفار، خواندن دعا، توسل به ولایت ائمه اطهار (ع)، نماز، قرآن بر سر گذاشتن و تجدید عهد با امام زمان (عج) و خواندن دعای فرج را از جمله تکالیف این شب بزرگ معرفی کردند.
وی با بیان اینکه لیله‌القدر شب نزول کامل‌ترین کتاب آسمانی یعنی قرآن است افزود: ما باید این شب‌های بزرگ را احیاء کنیم تا از فیض و برکات معنوی و بی حد و حصر نزول کلام خدا بر آسمان دنیا برخوردار شویم و آن را بر سر بگزاریم و زیر سایه قرآن با توسل به ائمه (س) از خدا طلب آمرزش و مغفرت کنیم و آیات نورانی آن را دائماً در فکر و اندیشه خود داشته و در آن شب عزیز با حالت خضوع و خشوع تصمیم بگیریم دستورات عالیه آن را واقعاً در زندگانی با تمام روح و روان خود عملاً پیاده کنیم.
این روحانی معزز لیالی قدر را شب‌هایی معرفی کرد که عبادت در آن اگر خالصانه باشد برابر با بیش از سی هزار شب است و در آن فرشتگان تا صبح بر مؤمنین و مؤمنات در حال عبادت سلام و درود و رحمت می‌فرستند و خود شاهد و ناظر رکوع و سجود متواضعانه بنده های خدا هستند تا بدین وسیله اشرفیت و خلیفه اللهی انسان بر فرشتگان تفسیر شود و رمز سجده ملائک در برابر آدم را بیابند.  
گفتنی است این مراسم با حضور جمعی از کارکنان ستادی شاغل و بازنشسته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از ساعت 23 تا 4 بامداد در نمازخانه این اداره کل برگزار شد و با صرف سحری به پایان رسید.