جشن‌های دهه کرامت کانون پرورش فکری خوزستان از بهبهان آغاز می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از آغاز برنامه‌های دهه کرامت مراکز کانون از روز ششم شهریورماه در بهبهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، عبدالنبی شاکریان مدیر کل کانون استان خوزستان با اشاره به آغاز دهه کرامت در هفته جاری، گفت: جشن‌های دهه کرامت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان امسال در شش شهر استان خوزستان برگزار می‌شود.
وی با بیان این که شهرهای مراکز کانون در شهرهای اهواز، بهبهان، آبادان، خرمشهر، دزفول و سوسنگرد میزبان جشن‌های دهه کرامت کانون استان خوزستان هستند افزود: کانون استان خوزستان امسال این جشن‌ها را به شکل حوزه ای برگزار می‌کند.
شاکریان پیرامون برنامه های این جشن‌ها نیز توضیح داد: تقدیر از برگزیدگان مرحله کتابخانه ای جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی، برپایی نمایشگاه آثار تولید شده‌ی اعضا با موضوع رضوی، رونمایی از طرح دیواری و ماکت ورود کاروان امام رضا علیه‌السلام به ایران، معرفی شخصیت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه (س)، شعرخوانی، معرفی وقایع، قصه گویی، نمایش عروسکی، نمایشنامه خوانی و برپایی کارگاه های ادبی و نقاشی از جمله برنامه‌هایی هستند که در این شش جشن برگزار خواهند شد.
این مدیرکل فرهنگی با اشاره به این که کودکان و نوجوانان خوزستانی امسال از جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی کانون استقبال خوبی داشتند افزود: بچه های خوزستانی عضو کانون بیش از 3 هزار و 360 اثر با موضوع‌های 8 گانه کار گروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی تولید کردند.
وی یادآور شد: کودکان و نوجوانان خوزستانی در مرحله نخست این جشنواره با خلق 372 اثر با موضوع «عکاسی رضوی»، یک هزار و 184 اثر با موضوع «نقاشی رضوی»، 315 اثر با موضوع «شعر رضوی»، 466 اثر با موضوع «داستان کوتاه»، 856 اثر با موضوع «خاطرات زیارت رضوی»، 77 اثر با موضوع «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، 20 اثر با موضوع «قصه‌گویی رضوی»، 9 نمایش عروسکی، 16 گروه نمایش نامه خوانی و 14 نمایش نامه با موضوع «نمایش عروسکی رضوی» و 31 اثر با موضوع «تحقیق و پژوهش رضوی» ارادت خودت را به امام هشتم شیعیان ابراز کردند.
شاکریان در پایان خاطر نشان کرد: همزمان با روز میلاد امام رضا علیه‌السلام نیز با برپایی جشنی در کانون شماره 2 اهواز از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی کانون در موضوع‌های 8 گانه کار گروه کودک و نوجوان تقدیر خواهد شد.