اردوی استانی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان به کار خود پایان داد

اردوی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ویژه‌ی اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری کانون با برگزاری مراسم اختتامیه در دزفول به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، اردوی استانی کانون پرورش فکری که با حضور 62 عضو فعال نوجوان دختر مراکز فرهنگی هنری کانون استان خوزستان، سوم شهریور ماه آغاز شده بود پس از سه روز برگزاری شامگاه ششم شهریور ماه 1393 در مجتمع فرهنگی آموزشی شیخ مرتضی انصاری دزفول به پایان رسید.
در این مراسم که مدیرکل کانون استان خوزستان، جمعی از مسئولین، کارشناسان و مربیان کانون حضور داشتند پروین وفایی دبیر اجرایی اردوی استانی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان گزارشی از برنامه های اجرا شده این اردو ارائه کرد.
 وی با بیان این که محوریت این اردو «سبک زندگی ایرانی اسلامی» بود پیرامون برنامه های اجرا شده در این اردو توضیح داد:در روز اول این اردو نوجوانان شرکت کننده پس از بیدار باش، اقامه نماز و ورزش صبح گاهی در کارگاه های خلاقیت‌های دوختنی، آموزش کوهنوردی و برپایی چادر، دوستداران محیط زیست و کارگاه ادبی من و جهان هستی شرکت کردند.
وفایی صرف صبحانه در کنار رودخانه دز و جمع آوری سنگ‌ها، طراحی مرغک کانون به وسیله سنگ، اجرای نمایش طوطی و بازرگان و برپایی کارگاه های سنگ و رنگ، عکاسی، سفال، خلاقیت تغذیه و آموزش امداد و نجات را برنامه های روز دوم این اردو معرفی کرد و یادآور شد در روز پایانی این اردو نیز نوجوانان فعال عضو مراکز کانون در برنامه اختتامیه این اردو حضور یافتند.  
کارشناس فرهنگی کانون استان خوزستان در ادامه ضمن تشکر از تمامی کارکنان حوزه‌ی دزفول، سازمان آبفای دزفول، شرکت شیر پگاه و انجمن آوان سبز در برگزاری این اردوی تابستانی، از حمایت‌های مدیرکل کانون استان خوزستان نیز قدر دانی کرد.
در ادامه این مراسم عبدالنبی شاکریان مدیرکل کانون استان خوزستان با بیان این که هدف ما از برگزاری این اردو کاملاً تربیتی بوده است گفت: ماندگاری یادگیری در بچه‌ها بسیاری از موارد زمانی بیشتر می‌شود که کودکان و نوجوانان را درگیر خود سازد و بچه خود آن را تجربه کند.
وی برنامه‌هایی اجرا شده در این اردو را مطابق با نیازهای عاطفی، اجتماعی و جسمی شرکت کنندگان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: پس از بررسی فرم‌های نظر سنجی نوجوانان شرکت کننده، ذائقه و خواست بچه‌ها تأمین شده باشد.
شاکریان ایجاد بستری مناسب برای تحقق عملیاتی آموزه های تربیتی و دینی را یکی دیگر از اهداف برگزاری این اردو معرفی کرد و یادآور شد: مربیان پرتلاش کانون شرکت کننده در این اردو در این مهم نیز توانستند به بهترین شکل این هدف را محقق سازند.
در ادامه این مراسم ضمن اهدای هدیه و لوح شرکت به نوجوانان شرکت کننده در این اردو از مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری این اردوی تابستانی با اهدا لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.
گفتنی است: اردوی تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با محوریت «سبک زندگی ایرانی اسلامی» که از 3 شهریور آغاز شده بود 6 شهریور در مجتمع فرهنگی آموزشی شیخ مرتضی انصاری دزفول به کار خود پایان داد.