هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی در اهواز آغاز به کار کرد

با شرکت 45 قصه‌گو، هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی با برگزاری مراسم ویژه‌ای در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز، با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، جمعی از کارکنان و مربیان کانون آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در این رویداد فرهنگی 41 قصه‌گوی کانونی و 4 قصه گوی آزاد با توجه به آزاد بودن موضوع این جشنواره روایت‌گر داستان‌های خود، با درون مایه‌ی آموزشی، تربیتی با گرایش مذهبی، علمی، تاریخی، اجتماعی برای کودکان و نوجوانان خواهند بود.
عبدالنبی شاکریان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان خوزستان در آیین گشایش هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی در اهواز گفت: قصه گو با انتخاب صحیح داستان قصه و اجرای خوب آن می‌تواند باعث رشد ذهنی و خلاقیت کودکان شود.
وی قصه گویی را ابزاری برای انتقال پیام‌ها و مفاهیم تربیتی معرفی کرد و افزود: با قصه گویی می‌توان ارزش‌های صحیح را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.
مدیرکل کانون فرهنگی یادآور شد: مربیان کانون استان خوزستان تلاش می‌کند از قصه‌ها در پرورش فکر و تغییر نگرش، گفتار و رفتار کودکان و نوجوانان بهره ببرند و بچه‌ها را در رسیدن به آینده‌ای بهتر کمک کنند.
گفتنی است: هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی در حالی برگزار می‌شود که برترین مربیان قصه گو، پس از رقابت حوزه ایی در 27 شهر استان خوزستان در این مرحله حضور دارند و تا 28 مهرماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.