روایت گری 21 قصه گو در اولین روز هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی در اهواز

صبح امروز در نخستین روز برگزاری هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی در اهواز، 21 قصه‌گو روایت‌گر داستان‌های خود برای کودکان و نوجوانان اهوازی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در این برنامه که در آن 45 قصه‌گوی برگزیده‌ی خوزستانی حضور دارند 10 قصه‌گو در بخش صبح این ویژه برنامه داستان‌های خود را برای کودکان و نوجوانان اهوازی روایت می‌کنند.
بر همین اساس مراسم گشایش این رویداد فرهنگی با قصه‌گویی مهین گیمدی از شهرستان بستان با قصه‌ی «حرف آباد» آغاز شد.
پس از وی مرجان ظریفی از اهواز قصه‌ی خود را با عنوان «این همه تلق و ملق» اجرا کرده است و در ادامه، مرجان نوروزی و لیلا رحمانیان از اهواز و فرشته پورنعمتی از آبادان قصه های خود را بازگو خواهند کرد.
در این جشنواره، قصه گویی فروغ شاکریان از اهواز با قصه «میهمان کوچولوی مسجد»، مرجان کهوازی زاده از شوشتر با قصه «قصه شیر و آدم»، امیره حویزاوی از بستان با قصه «سنگ»، مونا سبحانی خالص از سوسنگرد با قصه «یخی که عاشق خورشید شد» و کبری صیادی زاده از شوشتر با قصه «یادگار دوست» پایان بخش برنامه‌های صبح نخستین روز این ویژه برنامه خواهد بود.
هاشمیه طبیشی روایت‌گر قصه‌ی «چهل چشمه» از خرمشهر آغاز کننده این جشنواره در نوبت عصر خواهد بود و پس از وی پریسا مطویی از آبادان ، فرح راضی هویزه و شهناز مبینی از اهواز، مرجان جمشیدی از دزفول، مدینه خورشیدی و توران خواجوی از ایذه به روایت گری قصه های خود خواهند پرداخت.
بر اساس این گزارش، زهرا شوشتری و زهرا آهنگری از اهواز، سمیره عنصری از حمیدیه و معصومه حیدری از شوشتر آخرین قصه‌گویان روز نخست هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی در اهواز هستند که به ترتیب قصه‌های «موش و گربه»، «کلوچه های خدا» و «شیطان دریا و مرغ دریایی» را بیان می‌کنند.
گفتنی است: هفدهمین جشنواره قصه گویی استان خوزستان صبح امروز در اهواز آغاز به کار کرده است و عصر 28 مهر ماه به کار خود پایان خواهد داد.