قصه بهترین زبان دوستی با کودکان است

قصه‌گوی خوزستانی شرکت کننده در هفدهمین جشنواره استانی قصه گویی در اهواز گفت: قصه بهترین زبان دوستی با کودکان است و قصه گو می‌تواند با این ابزار موثر در نظام تعلیم تربیت به شیوه‌ی غیر مستقیم آمیزه های درست را به بچه‌ها منتقل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مهین گیمدی قصه‌گویی از بستان با بیان این مطلب گفت: با قصه و قصه گویی می‌شود کودکانمان را تربیت کنیم و فرهنگ ایرانی اسلامی خود را به نحو شایسته به آن‌ها انتقال دهیم.
 گیمدی که از سال 1374 وارد کانون شده است و در 19 سال سابقه‌ی کاری خود در جشنواره های مختلف قصه‌گویی استانی، منطقه‌ای و کشوری کانون شرکت داشته افزود: قصه زبانی است شیرین که بزرگ‌ترها را با کودکان هم‌نشین می‌کند.
 وی با اشاره به این که در قصه فقط پند و اندرز گفته نمی‌شود خاطر نشان کرد: از طریق قصه خیلی از راه حل‌ها، اشتباهات، دوستی‌ها، خوبی‌ها، بدی‌ها و خلاصه دنیایی از زندگی از طریق انتخاب خوب موضوع و هنر قصه گو برای کودکان بازگو می‌شود و کودکان با تقویت قوه‌ی تخیل خود آن را تصویر سازی می‌کنند.
این قصه گوی خوزستانی یادآور شد: بچه‌ها از زبان قصه یاد می‌گیرند که صبور باشند؛ راست بگویند؛ دروغ بد است و احترام به بزرگ‌ترها لازم است و ... و از این طریق رشدی سالم خواهند داشت که سالیان سال از این رشد صحیح هم خود و هم جامعه و کشور بهره خواهند برد.